Tävlingspremiär

Igår var det dags.
Uppställning ute i hovdala utanför Hässleholm, solen gassade och temperaturen kröp upp till 18grader och det blåste 0m/s. Kunde inte varit bättre förutsättningar. Samma med banan, inget att klaga på där, torrt, packat och minimalt med hinder. Mycket svängar och kullar så man fick jobba på ganska bra ändå. Eftersom jag är så sjukt mesig och inte vill komma på ant med någon så kan jag inte tränga mig så bra i startfållan, jag stod en bit bak och fick zic-zaga rätt mycket mellan folk i början. Men FY vad jobbigt det är, pulsen drar upp på över 185bpm med en gång och det blir ju inte bättre sen. första varvet var ett helvete. andra varvet lika så, tredje varvet tog jag det lite mer piano så jag kunde fläska på de sista 2. men Jonas Lundberg låg alltid 10 meter före mig, jag kom aldrig i kapp. 33sekunder var vad som skiljde oss åt i mål sen. Lite besviken måste jag säga. men men, första tävlingen är klar. dessutom var det bara en träningstävling, skönt det.

Fint blek man är. får nog sätta igång och träna på lite om jag ska hänga med... suck.

På vägen hem stannade vi i tyringe och köpte glass. det var inte dumt. stora portioner fick man också.

Efter att ha duschat av sig det värsta av besvikelsen stack jag ner på stan och träffade Hanna, vi satt i solen och fikade och pratade om allt möjligt. skönt att få lätta sitt hjärta ibland. käkade en GRYMT god chevré macka. mmm. sen skulle Hanna hem och pugga, vill man bli något vettigt här i världen får man nog plugga. störigt. jag som hatar att plugga, hade hoppats man kunde ta sig igenom livet bara på att vara sjukt trevlig. he he.

Sen var jag dum nog att gå på fest, att jag aldrig lär mig! Tur att jag inte drack så mycket, hade jag varit bakis idag hade jag nog hängt mig i garderoben. jag skulle dragit hem när Jonna stack, men istället stannade man i förhoppningen att det kanske ordnade upp sig. Bra musik var det iaf... bitvis. men uj vad folk är dryga. men tack ändå Erik att jag fick komma. du är sjukt rolig! :D

nu sitter jag mest och undrar vad jag ska ha för mig idag. vad sägt om inget? JA! så blir det.

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0