Fystest hos Mattias reck

Jag, Håkan, Anders och Läffe styrde kosan mot göteborg, Enervit skulle hålla i en informationsdag om nya produkter och nya förpackningar osv. Jag blev upphämtad kl 7 utanför dörren och satt och sov hela vägen fram, H brände på och vi vra framme i Frölunda efter ca 1h 50 min, bra rattat! Spännande med nya grejer, som dessutom verkar vara riktigt bra. hoppas dom kan fortsätta att marknadsföra sig lika bra som dom gjort innan. Efter lite eftersnack med folk man sällan träffar samt Emil Lindgren bar det iväg hem till Mattias Reck.

(19 på borgskalan kan lätt förvrida ditt ansikte i plågor)
Jag blev placerad på en testcykel med puls och wattmätare, jahopp, Fick värma upp i en kvart på 120watt så jag blev lite svettig sen satte elendet igång. 150watt inga problem, pulsen låg under 140bpm och kadensen nästan på 100. kändes hur fint som hellst. efter 4 min på 150w fick jag ett litet stick i finger, mitt blod analyserades i en liten manick och mitt mjölksyra(laktat) värde dök upp på displayen. hyfsat låg, bra. Sen efter 1min snabb vila hoppade det upp 35watt i 4 min och efter det ytterligare ett stick i fingret. osv osv osv. när 330watt i 4 minuter var avklarade ville jag dö. jag hade över 14mmol mjölksyra i blodet, pulsen hade hammrat i över 190 i 4 minuter och jag kände lunchmackan började kännas i halsen. en riktigt snabb minuts vila sen på 365watt. det gick i ganska precis en minut sen tog det slut. kadensen sjönk som en sten, 90, 80, 70,65... game over. 

123
Så jobbigt har jag inte haft det sen jag körde 4or senast och det var ett tag sedan, Både mattias och Håkan var imponerade att jag klarade den sista minuten och det var fan jag också. Snabbt fick jag svart på att jag var ganska dåligt tränad och det är jag, knappt tränat ett skit sen sent oktober, men jag har starka ben och framför allt ett starkt hjärta som klarar att pressa på få slag udner max ovanligt länge. känns bra att få höra dom orden från någon som vet vad dom pratar om. nu ska det bli struktur på Mickes träning och mindre öldrickandes i veckorna. fy fan. jag känner mig SÅ peppad. tack Mattias.

1: Snabbt stick i fingret utan att ens släppa styret eller farten på pedalerna
2: Snabb uppskattning om var någonstanns på Borg-skalan man tyckte sin ansträngning låg, när kände du 19sist?
3: helt död efter 1min på 365watt, sista sticket i fingret och en puls på 194bpm

återkommer när jag fått en total utvärdering av testet. ciao

Kommentarer
Postat av: Pedalatlet

Shit vilken grymt snygg solbränna!

2009-12-11 @ 21:02:17
Postat av: Rannva

Coolt! Jag vill också göra ett sånt test någon dag XD Dock är jag tusen gånger mer otränad än vad du är X)

2009-12-11 @ 21:25:10
URL: http://crazytiny.blogg.se/
Postat av: Olsson

Grymt kört! Om det där var under dålig form så har du riktigt bra potential.

2009-12-11 @ 23:26:16
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: Joakim

Nu jävlar :)

2009-12-12 @ 00:46:26
Postat av: Johanna

Du är jätteduktig! :D :*

2009-12-12 @ 01:42:17
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Hanna

dumma galning! spydde du?

2009-12-12 @ 18:35:00
Postat av: Micke

Hanna: det var fan inte långt ifrån.

2009-12-12 @ 18:42:50
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Magnevik

Jag brukar få samma min när jag e på dass!

2009-12-13 @ 09:23:33
Postat av: snarkus

underbart! jag kunde gjort ett sånt test idag men körde distans och somnade till skidskyttestafetten så det får bli en annan gång :)

2009-12-13 @ 21:21:52
URL: http://blog.sparkus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0