SMAKA SYRA!

ja jävlar vilket trainerpass... mer om det sen.

(skön cykel som mötte mig utanför jobbet i morse)
Dagen började som alla andra måndagar, yrvaket och dimmigt, minusgrader och snö ute. Allmänt låg stämmning på jobbet, inventeringsformulär delades ut... gött. Iår ska jag försöka dra av inventeringen som ett äkligt plåster, jag han fylla 5 sidor samtidigt som vi fick ta hand om rätt mycket kunder. sjukt kul, jag har saknat kunderna, hoppas det blir vår snart så det kommer fler. Med inventeringen gick det hela ganska kvickt.

Sen utspelade sig älsklingscenariot. klockan är 1 minut över 6 och sista kunden som kommer in genom dörren ska givetvis hämta en produkt som måste måttanpassas, kunden undrar om det är ok... jag tänker efter 2½ sekund och släpper ner axlarna, självklart är det ok. Viktor gör en hjälte instats och hjälper mig med att hålla i lite och byta ut en grej kvikt, 20 min senare är vi klara, allt är levererat, kunden är jättenöjd. Teamwork at its best! HI FIVE!

Sen går jag och sparkar på snön ett tag så att den ska försvinna lite snabbare, fan vad jag hatar snö. Den skånska infrastrukturen är inte gjordför att det ska komma snö. södra sveriga kollapsar. galet verkligen.

men jag kom med ett tåg hem och var hemma ca 1 timme efter vad jag brukar, dock han jag in om mästerlivs för att köpa 50g tryffelsalami och 50g chilisalami (jag har smygsmakat och det är vansinnigt gott) även 2st "grape soda" som är något av det smarrigaste jag vet just nu, vatten rörsocker, fruktjuice, surhetsreglerande medel och kolsyra. perfekt. Matlagning och trainer stod på schemat. jag började med trainern.

stångade 2x20. vad betyder 2x20? jo det är 2st 20minuters intervaller. 10 min uppvärm, 10 min vila mellan och 10 min nedvärmning. 20min på några slag över tröskelpuls gör att dom sista 5-10 minutrarna svider något så in i fan. vad är då det bra för? det ökar musklernas mjölksyretolerans och DET är trevligt om man vill kunna köra fortare än vad man kunde göra förra året. trainerna var varm coh go efter 70 min. och magen var tom.

MATDAGS! Pollo di Tricolore. vilken vill du ha?
Till det serverades det en linsröra bestående av gröna linser kokta i vitt vin och buljong och tomatsås. inte helt fel.
det hela avnjöts i soffan framför Rambo First blood. med en Druvläsk till efterätt blev det här en sjukt bra måndag. nu väntar sängen. CIAO


Kommentarer
Postat av: Johanna

Stackars cykeln!

Men dagen började väl inte riktigt som alla andra, jag ringde ju! Eller var det idag? Haha... Har ingen koll på dagarna längre :P



Kycklingen såg väldans smarrig ut förresten! :D Puss

2009-12-22 @ 00:52:49
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Andreas Arvidsson

fan va gött att dom har tryffelsalami på mästerlivs!!

tackar för det tipset du, den har jag letat efter!!! :D

2009-12-22 @ 17:46:57
URL: http://www.andreasarvidsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0