Sweet Spot


Helg är fan underbart. I morse sov jag ända till kl 10. Snabb frukost och påklädning, som förövrigt tar 20 min i jämförelse med på sommaren så det går på 3 minuter, helt jävla löjligt. Mössa, halsduk, tjocka strumpor, underställ osv osv. fy fan vad jobbigt. jag hatar att klä sig för vintercykel. MEN OJ vilket jävlar vilket väder. Det blev knappt 3 timmar idag vilket är en bra början, vill inte köra för långt så man sliter ut sig. Låg på sweet spot hela tiden, Sweet spot är strax under mjölksyratröskeln så att kroppen hinner ta hand om mjölksyran som bildas i muskeln och man kan mangla på väldigt länge utan att bli trött. Dumt namn "sweet spot" borde heta Sour Spot... pleh. Långa partier låg jag med vinden i ryggen, solen i ansiktet och grym musik i öronen, trodde inte det kunde bli bättre men så plockade jag upp en nutellamacka i ryggfickan, EPIC! Skrattade lite åt hur bra jag mådde där mellan vallåkra och gantofta.

Riktigt skönt att komma hem och få duscha och krypa ner i sköna kläder. Ute på landet med motvind uppförsbacke och svinkalla vindar som blåser rakt genom kroppen hinner man tänka efter och fundera en hel del. riktigt skön meditation. Men något gott i juletider får man unna sig, jag hittade några torra lussekatter som jag förvandlade till fattiga riddare. så jävla gott med ett stort glas åsens till.

jag han mer eller mindre äta upp innan jag skulle träffa Buster på Koppi. En Buster på sjukt dåligt humör. jag klädde granen och drack lite bananöl och var glad iaf. Sen smet jag hem och brottades lite med GPSen, den ville inte alls som jag. fick lite hjälp på ett forum och av Olsson så löste det sig. skitbra!
jag och olsson käkade mat, han åt sin bönblandning och jag åt Röda linser, tonfisk, kikärtor och ruccola. awesome! efter jul lär det synas med sådan mat här i bloggen, jag har nämligen ett mål och massa motivation.

Kvällens film blev American Flyers med Kevin Costner, cykelfilm när det är som bäst. inte sett den? VA! ladda hem den direkt. det är fan kultur.

I morgon är det Lucia Fika som gäller. mer om det i morgon.

godnatt

Kommentarer
Postat av: Johanna

<3

2009-12-13 @ 03:00:24
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Magnevik

Trevlig runda det där. snarliknande som man själv kör förutom förbi HBG då =)

2009-12-13 @ 09:26:20
Postat av: Sebbe

Vad är det för mystiska piller som man ser till höger om dina fattiga riddare? Inte konstigt att du kände dig lite på hugget idag...

2009-12-14 @ 16:25:31
Postat av: Johanna

höger? vänster ju! mmm, vitaminer.

2009-12-15 @ 00:52:31
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0