Ballrup 6 dagars

Igår åkte jag och 9 andra frälsta till Ballerup Super Arena norr om Köpenhamn för att titta på Ban/track/velodromcykling i absolut världsklass. detta är en lite udda sport som inte ens finns i sverige vilket är synd för det är en grym publiksport. det dricks öl, det skriks, hejjas och röd pölse inmundigas. Danskarna kan verkligen det här med att blanda 2 bra saker, folk blir verkligen skitfulla, skitkul.  ha ha ha ha. Sen galet häftigt när det danska paret Alex Rasmussen och Mikael Mörköv vinner lite spurter och annat för hela jävla arenan står upp och skriker och applåderar och för oväsen som om Rolling Stones nyss kommit ut på stora Scenen. sjukt bra drag. måste upplevas. kameran var ju med så jag knäppte lite abstrakta cykelbilder som ska jag ska montera på canvas och hänga på vägen.

En av  Amerikanarna i lar nr10 spexar lite under 1timmes diciplinen. kolla brillorna!

Sista varven på 1timmes går SINNESSJUKT fort.

Vinner man blir man glad, Som slag nr 12 (de gula) gjorde

Spurtduell. dansken vinner

Nu ska jag hem till lindgren och kolla på Cyclocross VM... hejrå

Kommentarer
Postat av: Olsson

Fartfyllda bilder :) tummen upp!

2009-02-01 @ 17:11:17
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: Johanna

Verkar häftigt :)

2009-02-01 @ 19:39:52
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0