Vilken jävla dag

klockan började för väsen av sig halv sju i morse som sig bör, fötterna träffade golvet 20 i sju, frukost inmundigades. Buster hade försovit sig så han blev 20 min sen till gymet. klent. jag körde lite Bröst och mage innan han dök upp. blev ett vettigt träningspass ändå. sen skynda till tåget till jobbet. Började med att gå till banken och fixa nytt leg då det jag har gick ut för 25 år sen, har funkat fint ändå konstigt nog (inte överallt dock) kämpig dag på jobbet, mycket att göra och mycket folk. att folk köper cykel och tbh för 26k dagen innan februarilönen är för mig ett mysterium, sålde 2 halvdyra räsercyklar i tisdags med. folk sitter nog på mer deg än man tror! sen till det jobbiga.

precis när jag skulle larma och låsa för kvällen ringer Jonna som jag brukar åka tåg med och säger att alla tåg är inställda tills 20 i 8... vaffan. det var upploppsstämning på Skånetrafikens kundcentrum och dom hade tillkallat vakter för att hålla folk på mattan, sick. i tumultet stötte vi på Skuggan som vi tog hand om så han kom rätt. Vi lyckades komma med ett tåg efter bara 20 min vilket kändes som lite tur, dock vare mjölktåget som går långt ut i bushcen och tog 55 min att ta sig mellan Lund och Helsingobrg. kvart i 8 var jag framme på knutpunkten och kl20.00 började cykelklubben.se's spinning pass för cyklister, hur skulle jag hinna, jag var ju tvungen att hinna hem och och hämta rätt kläder då väskan var full av gymkläder. resultatet blev ett tempolopp på stadshojen upp för backen hem till mig, kuta 4 trappor, ösa ut gymkläderna, slita ihop cykelkläderna , på hojen och bränna ner för backen i typ 45khm dyka in på friskis, byta och hinna på minuten. fatta vad slut jag var när jag kom fram så själva passet blev rätt pissigt. men vad hade jag förväntat mig! jävla pucko. nu ska jag sova.
<-- Glada tågesenärer
Peace

Kommentarer
Postat av: axl

skuggan ser lite trött ut, tur du hjälpte honom hem!

2009-01-23 @ 01:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0