Aftermath

Hej pensionär! Så kändes min kropp i morse, duktigt stel både här och där, varit inte kul att gå upp och släpa sig till jobbet. men jag gjorde det, bet ihop och jobbade till halv 7 då jagfick åka hem. Det blev lite hojpyssel kvällen till ära, min sadeln hade blivit dåligt åtdragen så i går när jag brakade rakt ner iden med pungen först efter att ha missbedömt ett litet dropp hoppade den bak några grader. Några grader på en sadel kanske du tänker men det är sjukt jobbigt att ha en något upp pekande sadel när man sitter och hänger över cykeln i många timmar. Ikväll blev den omjusterad så nu är den nästan helt i våg, jag brukar ställa min MTBsadel någon grad uppåt som syns på bilden under för att sagget i gaffeln gör at tden sjunker ner en bit och då kommer sadeln peka frammåt. bekvämt och korrekt, enligt mig!

Sen kom äntligen rätt sadel från Duells så jag passade på att byta ut den också, sjukt meckigt att väga in sadeln på en cervélostolpe, svor ganska fult när jag för 50-11te gången fick skrupa upp den och justera om front skruven. grrr. men nu är den ganska rak. den undre är den nya och den övre åker tillbaka. Nya sadeln är lättare, plattare och flexigare i sidorna. mums! ska testas i raskt tempo på onsdagkväll!

sen unnade jag mig lite glass. inte dumt alls! får passa på att njuta, på onsdag är det tillbaka till alvaret igen.


Jag har tänkt på J hela dagen. ska nog ringa henne strax.

PEACE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0