Cykelsöndag

igår kom pappa och hämtade mig kl7 (på kvällen). Syrran var på genomresa så det skulle vara familjekväll med grill och sånt. vansinnigt gott, grillade najs korvar, haloumi och grönsaker. sen slökollade vi på schlagern, kul för norge. rätt åt sverige... suckers!

vaknade halv 7, dags för gröt.
Sen upp på cykeln. 8 mil runt på det faktiskt rätt så backiga skånska slätterna, upp på söderåsen och sen ner igen. Det började bra, en snabbgrupp som brännde iväg med en jävla fart och en något långsammare grupp på en 10 man. jag och några andra turades om att dra så att hastigheten hölls. en efter en rammlade folk av och några från snabbklungan trillade bak till oss och hjälpte dra upp tempot. Stundtals låg jag på rulle bakom Pex (stammkund i butiken) och bara åkte med i 45khm med en puls på 130. helt underbart. Sen kom åsen, helvete. Vi var bara 5 man kvar och en lämnade vi bakom oss ganska direkt. Uppe på åsen tappade vi en till och vara bara 3 som fick slita hårdare för att hålla hastigheten. utför sen gick tokigt fort och lite vila bakom Pex breda axlar var duktigt skönt. sen började det jobbiga. sista 2.5 milen kantvind och stummnande ben. fy fan. 7km innan mål tappade jag min resekamrater och fick försöka slita ikapp dem utan att lyckas. men jag är nöjd ändå. pefekt uppladdning för nästa helgs långlopp. hoppas det går bra! Sen var det duktigt skönt att ligga i gräset och snacka skit med allt trevligt folk. många ville klämma och kolla min cykel. jag förstår dem :D  ha ha ha.

(jag ska fixa en ny kompaktkamera så ni slipper mina fula mobilbilder, men dom duger)

snart pizza hos buster och fredagsparty. sen telefona med finaste tjejen.
hörs sen.

Kommentarer
Postat av: anna

Måste absolut pröva det där med citronmeliss m.m! Tack! :D Blandade med pesto förut istället och det var jättegott det med :D

2009-05-17 @ 21:35:32
URL: http://snutti.blogg.se/
Postat av: Johanna

vill telefona nuuuu! :)

2009-05-17 @ 22:02:51
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: Buster

Trenden fortsätter:



Tisdagsklubb på onsdagar och Fredagsparty på söndagar

2009-05-18 @ 10:11:58
URL: http://www.buck.se
Postat av: jonas l

Du kan ju inte lägga cykeln på den sidan. Schysst helg annars, vad var det för lopp du körde?

2009-05-18 @ 19:25:49
URL: http://www.cerro.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0