Tävlingshelg

Olsson släpade med mig på lite XC helg (XC = Cross Country, som är en diciplin inom mountainbike) vilket var jävligt roligt, få åka klubbuss med polarna och komma bort från helsinghåla ett tag.

Lördag morgon 05.55. klockan ringer. pleh! Släpade mig ur sängen och började äta frukost. 2 kokta ägg, en banan och lite yogurth. Väskan var redan packad och allt framställt. släpde mig upp till Olsson, där stod bussen, länge sen man åkte i den. Stämningen infann sig direkt, dåliga skämt och en massa Daniel-stories, fantastisk man den där Daniel! Vägen till Hjo gick fort och alvaret blev påtagligt verkligt. anmälde mig, fick startnummer, startlapp och en klump i magen samt darriga knän. Bytte om och började värma upp, smygkikade på banan men jag provåkte inget, tur det. Hade jag sett banan i förväg hade jag fan inte startat. *Fnööööööp* lät startvisslan och iväg bar det, fick en OK start men jag är för feg och blev utklämd i första kurvan. låg så långt bak att några i damklassen började komma ikapp (dom startar en minut efter) fick bli skärpning så jag började ösa på och plocka placeringar. Åter till banan, rötter, stenar, hala rötter, hala stenar, uppför i lera, nerför i lera... inte det värsta jag åkt på men FAN det värsta jag tävlat på. att pulsen gick under 180bpm var sällsynt. Imål kom jag också, tillskillnad från 5 andra i min klass som förövrgt var Senior, smaka på det, min första riktiga tävling där jag inte mesat runt i sportklassen. och jag kom INTE sist trots jobbig bana, jag kom NÄST sist! ha ha ha. sjukt nöjd ändå! Olsson van Seniorklassen, Paul kom 2a i Elitklassen och Simon kom sist i Juniorklassen (du kan bättre, du sa bara vara frisk och kry när du kör... pucko )

In mot stan (stan?) chekade in på vandrarhemmet som var i klass med villa villerkulla och fullt med feta touring-mc-knuttar. Sen mot maten. Pizza ofc! Efter en mycket slapp kväll avslutade jag med att prata med J vid vätterns strand. mycket bra avslutning!

Söndag Kl 08.00. Klockan ringer. Olsson har redan ätit frukost för han pallade inte sova mer eller vänta på oss andra. jahapp. Vi andra gick och åt. juice, banan och mackor med lax-ost på. smaskens. Sen blev det till att städa rummet och bädda sängar så att andra kunde bo där, packa in grejerna i bussen och åka mot Tidaholm för nästa tävling, med gårdagens bana i färskt minne viste jag inte riktigt om jag såg fram emot 40min maxpuls igen. Väl på plats fick vi tid att prova banan och till min stora förtjusning var den riktigt slät och fin, visst fanns där rötter, stenar och lera men i rätt mängder. HURRA... tänkte jag tills startskottet gick. utklämd och lämnad sist i starten igen. FAN vad jag måste börja ta för mig och trängas lite. grrrr. men som vanligt tog jag tag i mig själv och började köra ikapp. Efter ett varv såg jag en svart/vit-klädd cyklist med rastafärger på axlarna, Jonas Lundberg, OMG OMG OMG! och avståndet till honom blev bara kortare och kortare. Det sved i benen, i hjärtat och i lungorna när jag pressade mig om honom med en puls på 191bpm. 6ekunder före honom var jag i mål. GRYMT kört Jonas! tack för en galet hård match! jag kom 11 av 17 och kände mig lika glad som om jag vunnit hela skiten. wohej! (321 är jag på bilden)


Sen var det dags för Paul att starta, elitkillarna kör verkligen SVINFORT!   jag stod ute i skogen och kramade kameran så hårt jag kunde och lyckades pressa en hel del bra bilder.

(Palle visar hur man gör när man kör FORT)

hemgång, Olsson gjorde en bragd som bör belönas med jerringpriset, han körde hela vägen hem trots att alla sov som stenar. Strongt jobbat! duktigt skönt att komma hem. men FAN vad jag älskar sånna här helger.

Nu ska jag hoppa ner i min säng och ringa J.

tack för i helgen Olsson och Paul, krya på dig Simon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Imponerande att du orkar skriva allt det här efter helgens slit.

Bra jobbat både på cykel och bakom kamera.

2009-05-11 @ 01:24:12
Postat av: Olsson

Det var bästa helgen på länge :) I morse var det tungt att gå upp till jobb, men skönt att sitta här nu o vila upp sig.

2009-05-11 @ 14:22:06
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: jonas l

191 i puls när du körde om mig? Gött att höra att andra sliter mer än mig. :) Lät som en grym helg ju, mycket bättre än det gick för mig. Blir nice om ett par veckor när vi ses igen, glöm inte anmäla dig till Billingen. :)

2009-05-11 @ 16:18:28
URL: http://www.cerro.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0