Pengar

Fan vad pengar är bra att ha. har haft ganska ont om dem ett tag nu men så kom lönen, hurra.
Köpte mig 2 svinsköna fleecetröjor att ha under jackan jag beställt som typ inte vill komma från frankrike, jävla grodlårs-munchare. Tänker iaf spendera mer tid utomhus den här vintern än vad jag tidigare gjort och då behövs det riktigta kläder. Kängor har jag sen innan och dom börjar bli riktigt sköna och medgörliga nu.

Det blev en tunnare haglövs och en tjockare från patagonia, även en käck nisse-mössa med trendriktigt toffs. tjusigt och skönt. naturen iz da schizzle. Svängde även förbi mattsons för att snacka lite skit med Anders och diskutera vad det skulle kosta att skicka i väg min älskade kamera för lite uppiffninfg, det skulle vara dyrt tydligen, så jag ska kanske göra rent den så gott jag kan själv, sälja den och köpa en D300/D300s istället. så kanske jag kan börja ta lite vettiga bilder på tävlingarna. det är så tråkigt när en grupp cyklister åker förbi och man har 2 polare i samma klunga och man bara hinner plåta den första för att kameran är för långsam med att fokusera och ta bilder. sjukt störigt. Någon som är sugen på en D80 med tillbehör till bra pris, säg till!

Grönsakskillen kom förbi idag också, fick med mig ett kg ruccola, ett kilo tomater, en stor bunte räddisor och 2 fina fänkålar hem, allt för 50:- SJUKT överkommligt, ska bjuda föräldrarna på fjäskmiddag på söndag så att dom kanske kan hjälpa mig finansiera en eventuell kamera... hm. har inte fungerat förut så man vet aldrig. värt ett försök. Tyvärr har jag då inte råd med ny MTB ram då jag inte är gjord av pengar så det får kanske vänta till nästa år. tråkigt, men den ramen jag har är fan lika grym i år som förra året så det är bara att mosa vidare på den. Synd, jag som var så sugen på en heldämpad racig MTB att köra långlopp på... there is always NEXT year!


Nä nu ska jag sysselsätta mig med något. Träffa Hannes och Mimmi... japp. I moron blir det lite MTB hoppas jag. eller kanske mer cross? ja cross är sjukt kul. skulle ju även vilja ha en snabbare cross. men det blir ett senare project. ... ja varför är jag inte gjord av pengar... måste sluta vara så jävla hagalen. skärp mig!

hejdå. (kul att så få vågade identifiera sig, man kan ju se IP och var ni kommer ifrån så det är inte helt omöjligt att lista ut vem som är vem)

Kommentarer
Postat av: Robban

Mycket vill ha mer... :)

2009-10-24 @ 10:14:06
Postat av: Jerka

Synd att det inte blev en ny full-gungare. Själv blev det ingen Spark utan en 2010 S-works Epic m E100 gaffel. Hur det hela gick till får jag berätta när vi ses.

Men leveransen är framflyttad till slutet på november så man kan säga att det är "väntans tider".



Skicka ett mail om vad du skall ha för din D80!

/JErka

2009-10-25 @ 07:35:27
Postat av: sunsetrider

jag är lite småsugen på din d80, vad är det för tillbehör, hur länge har du haft den och vad ska du ha för'n?

2009-10-25 @ 14:03:42
Postat av: JL

Mest prylar när han dör vinner.. Jag är med i racet!

Å kameran kikar jag gärna på när jag kommer hem från huvudstaden..

2009-10-25 @ 19:17:56
Postat av: Micke

vet inte om ni läser här.

kameran är i mycket gott skick, det som medföljer är 2st batterier, ett batterigrepp, ett nikon 18-135 objektiv. 5000:- vill jag ha, tyvärr ingen prutmån.

Är det intressant kan jag även ge ett grymt pris på ett vidvinkelobjektiv tillsammans med kameraköpet.

2009-10-25 @ 19:36:17
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Sätofta Lassa

2009-10-25 @ 21:33:30
Postat av: Sätofta Lasse

Kul att du skall bjuda dina föräldrar på fjäskmiddag bara synd att din plan inte lyckas, oops! Kanske du skall förhandla till dig en fet bonus på det du säljer eller alternativt säljer du din gamla ram till mig:-)

2009-10-25 @ 21:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0