Crossträning

Ja nu var det igång.

Crossen är riktigt körklar nu, jag fick hjälp av snälle Viktor på jobbet med att bygga om den i går och sista idag. Håkan tyckte det var synd att jag skulle behöva stå efter jobbet och göra det aldeles ensam och kanske fuck upp allting så viktor fick görat på arbetstid om jag lovade att träna på ordentligt. ska försöka! Crossen blev jättefin, nya vajrar och höljen(röda och vita höljen) nya fina ultegra reglage, inte lätta och smidiga men dom är rejäla att hålla i när det skakar i skogen och sen en knallgul styrlinda på det. målet är inte att det ska bli snyggt och stilrent men bara massa kul färg som gör mig glad mitt i januari/februari slasket. Men det bästa av allt är de nya bromsarna som nitar riktigt hårt och gjorde dagens träning till en riktigt snabb en. måste hitta mer spår att köra på. kul kul! synd bara att det börjar bli kallt. det var bara 5 grader i morse, fy fan.

snygg geting va. man behöver något som får en i ett fighting mood, läste i Jonas blogg att cykelcross (som enligt Öjers blogg är det korrekta svenska namnet) är en riktigt kontaktsport. Bifogar dagens lilla en timmes runda.

Nu ska jag ringa johanna och sen sova. det är så jävla skönt att sova. mmmmm


godnatt


Kommentarer
Postat av: Olsson

Jag kan visa en lite längre runda sen en helgdag med typ 80% grusväg och 20% asfalt.

2009-09-30 @ 12:36:12
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: sebbe

det var 0 grader i genarp...

2009-09-30 @ 19:16:55
Postat av: Segerfalk

Jag skall med ut och crossa, så är det bara! Du kan väl höra av dig när du skall ut?

2009-10-01 @ 12:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0