Sunday in hell

låter det som Paris Roubaix? pff, det är för kattungar! Idag har jag varit flaggvakt vid en parkering i 8 timmar. Gud hjälpe mig vad folk är dumma i huvudet. men det ska vi inte gå in på. min kropp är bränd, uttorkad och helt mör. uttorkaningen är snart borta pga 2 fina öl. en svensk och en skottsk! inte dumt alls! ha ha ha!

LandskronaCK (min föredetta klubb) arrangerade varvtävning idag och dom var sjukt kort på folk så jag sällde upp. Solen sken, fåglarna sjöng och jag frös som en torr fiskpinne inne i min täta goretexjacka, får nog bli en tech-wash och en 1200rpm het-centrifugering på den snart tror jag. efter 8 timmar med hjärndöda medelålders män i för stora bilar som tror att bara för att man lagt en kvarts mille på en bil får man köra var som helst... inte mot enkelriktat gubbe lilla.

fint kört av mina klubbkompisar iaf. idag är jag stolt över att vara ÅCKare. hurra!

bjuder på en fin bild på Joakim Lund och petter Eiring. bra kört!

en öl till sen i säng.
(grattis till min Chef btw, som vann in klass)

Under the weather

Idag snöade det. Total missär! fast jag fick träffa en gammal lurvig bekant idag som jag inte sett på riktigt länge. även om igenkännandet inte var ömsesidigt så var det kul ändå. ha ha.

hoppas jag kan cykla i helgen, träningsformen känns lite... såhär, just nu.

blir kanske bättre snart. Jg ringde och tjatade på dom som har agenturen för min gaffel idag,. dom lät inte direkt angelägna om att hjälpa mig och skyllde allt på att något annat märke lagt en jätte order på gafflar till nästa år, men i år då? får ingen åka på skiten iår eller? jävla retards, ska fan köpa en RockShox gaffel, där får man iaf service. PLEH!

godnatt!

Helgen

Ja det var långa och kämpiga dagar men rätt roligt.
vi var först på plats och sist därifrån. Morgonen började med att ställa upp tält och fixa målvagnen osv. Sen var min uppgift att vara starter, se till så att alla som anmält sig var på plats i respektive fålla, sen räkna ner och skicka iväg de olika klasserna. sen kuta upp och dra för avspärrningen och hålla koll så folk körde rätt. samt knäppa MASSOR med bilder. söndag kväll var man rätt mör. phew.
här är några bilder jag tyckte blev ganska bra.

15 sec till start, kolla gamefacet på Olsson

Hans i full fart.

Tyvärr så låser sig Gmail och kickar ut mig från nätverket när jag försöker skicka bilder. så ni som inte fått era misströsta ej, det kommer snart hoppas jag. lika så på vår hemsida. Jävla dator.

Efter jobbet idag peppade jag mig till att sticka ut och cykla, fick bli crossen så jag inte orkade med smältost-gaffeln. jag kan 40 min sen började det svajja och ha sig där bak, punka! pleh! Av med hjulet, fram med pump, avdragare och... MTB slang... NAAAEEE! fään. pick pumpa sen cykla 200m sen pumpa igen sen cyklade jag 3km hem på fälgen, den ser rak ut fortfarande. hoppas den höll. jag och cyklar och datorer... suck

jag har kylen full av matlådor iaf. inte dumt.

typ kvällen låt eller nått...

hejdå.

Tävling

Min klubb Åstorp CK arrangerade tävling ihelgen. jag är helt sjukt trött i kroppen och huvet så jag skriver något vettigare sen. (även dom små killarna kunde köra äckligt snabbt)

jag tog mig en sväng på min egen MTB i eftermiddags, den till synes trasiga gaffeln kändes lika stabil som ett paket mjukost och sen firade den med att pissa olja över mitt hallgolv, tack.

godnatt

Sömn...

...sjuuukt överskattat.

skulle genrepa räserhojan idag. funkar fortfarande inte. sned jag blir.
ska fortsätta att dunka huvudet mot väggen ... hejdå

Magura Durin SL

Jag tänkte bara börja med att den här gaffeln är det mysigaste, styvaste och mest följsamma jag någonsin åkt på och jag kan rekomendera vem som hellst att köpa en, sen att jag haft maxad otur med den  är ju som sagt otur...

Jag ska inte ha prylar. dom går bara sönder eller upphör att fungera som dom ska. Datorer, mobiltelefoner och cyklar... suck. I Januari skickade jag upp min Magura Durin SL för service hos Martin i göteborg. När gaffeln var nerplockad visade det sig att justerskruven till retur-cartridgen på något sätt fastnat och gick inte att rubba. Cartridgen skickades till Sverige agenturen och sen ner till tyskland. Dom petade och pillade på den och skickade efter ett tag upp en ny... eller försökte, UPS slarvade bort den på vägen. En ny skickades upp och den kom fram. Lite filandes och meckandes senare var den monterad i min gaffel. gaffeln skickades till mig och monterades senare på min cykel. När cykeln stod i källaren och väntade på att bli slutjusterad såg jag att det läcker olja ur gaffelbenet, kanske bara överflödig smörjolja som läckt ut via innerbenen. men icke. Det kom från cartridgeskruven... suck.

Word from the wise är att jag kan använda gaffeln hur mycket jag vill dock att den kommer bli sämmre och sämmre allt eftersom oljenivån i gaffelbenet blir lägre. jag kommer få en ny cartridge men det kan ta ett tag då den snart ska gå i produktion... på andra sidan jorden. hurra!

Eftersom jag tänkte snåla och försöka köra på samma kassett som förra året blev jag inte förvånad när den inte alls ville lira med den nya kedjan. fick bli en ny kassett. så jag tänkte nedgradera cykeln lite. mest pga snålhet.

XTR kassett 222g inkl låsring

XT kassett 262g inkl låsring.
Alltså 40g för 1025:- ... det är fan inte snålhet, det är att vara ekonomisk. var kan en XTR kedja ha bättre funktion än en XT?

nu ska vi bara få rätt på bodyn i mitt räserhjul sen kanske man kan börja cykla igen, kanske, om jag orkar.

godnatt.

Sköna Söndag

Tänkte bara börja med att prisa Cancellara lite, fett att han vann men vad fan gjorde dom andra? dom bara gav upp såg det ut som, sunday in hell blev sunday bloody sunday. kul att min idol Hushovd kom 2a iaf, spurten sista 50metrarna i velodromen var ren utklassning.

(preview på hur MTBn kommer seut, fattas barends, en hel gaffel och en ny kassett)

Jag vaknade ganska tidigt i morse, tidigt för att ha somnat vid 3 nångång, åt en satans massa knäckemackor till frukost och pysslade lite innan samveten tog tag i mig. jag skulle kanske försöka cykla, jo så får det bli. räsern plockades ner från väggen, det kanske skulle kunna gå att köra på den ändå. kan ju bara mysköra upp till Kullens fyr och tillbaka utan att ta i så mycket. jag gav det ett försök. jag kom till kullerstensbacken upp till sjukan sen "hack-hack-hacketihack" nehepp. rullade hem igen och bytte skor och plockade ner MTBn. Kom typ lika långt då kassetten är mer sliten är kedjan. SUCK. hem IGEN och plocka ner crossen/vintercykeln. Klippa loss stänkskärmen och pumpa däcken. den funkade och det blev en kräkrunda på 75 min med snittpuls på 170. fan vad åligt tränad jag är. men cykla fick jag

Skönt att komma hem och lägga sig i soffan, mumsa på sista påskgodiset och se en slö klunga bli avhänga av cancelara som lekte utbrytning i 5 mil.

Buster mfl satt nere på stranden och mös så jag rullade ner och umgicks lite. skönt som fan isolen. synd at tdet ska bli vidigt kallt nästa helg. suck. Efter det drog jag till ICA och fyllde kylen, pleh vad segt det är att dra 3 matkassar på cykeln upp för backen hem. pleh. gött med mat iaf.

nu ska jag ner och röja isängen. ciao.

världens bästa reklam/infomercial:

slår mig så hårt varje gång.

godnatt!

Nu börjar det likna något!

Tack Matti och Jocke, mest jocke som igår tog med sig min cykel hem för att byta vajrar och höljen på min cykel på sin fritid, jag blev faktiskt lite rörd, sen åkte han tillbaka mitt i natten då min halvfärdiga MTB stod kvarglömd i källargången. killen är en klippa. helt sjukt tacksam är jag iaf.

i morgon ska vi kolla bodyn i mitt bakhjul sen är den helt klart för äventyr. fedt. snygg blev den också. 7030g väger den.

kvällens musiktips

godnatt.

Halva inne

Idag, ganska precis efter vi öppnat butiken small det utanför på övergångsstället, en äldre man med tjocka glasögon och krycka hade kört på en äldre dam på övergångsstället. han stod med händerna i fickorna och tittade på medans folk rusade till platsen för att hjälpa damen. mest hålla henne still och lägga henne i frammåtstupa sidoläge och ringa ambulansen. När en kund öppnade dörren kunde man höra hur hon skrek i plågor, det känndes som tusen nålar i min själ. fy fan att ligga där helt hjälplös. Tillslut kom både ambulans och polis, blåljus på ambulansen på vägen därifrån, inget bra tecken, hoppas det gick bra till slut. Man borde verkligen kolla äldres köregenskaper!

jag citerar vår sammtidspoet Jim Carrey aka Loyd Christmas "Old people may be slow and dangerous behind the wheel, but may still serve a purpose"

Efter en sjukt stressig dag fick till slut ut allt folk, många trevliga kunder inne idag med, som Brian och Segerfalken. Sen städade vi verkstan och ringde efter Sushi, korkade upp en god öl och plockade fram alla cykelgrejerna. jag hann mycket längre än befarat på min cykel. jag känner mig ganska duktig då jocke bara hjälpte mig med styrlagret och att brotcha vevlagerhylsan. Ska kapa alla höljen och slangar och montera handtag och barends sen klart typ (jo kapa sadelröret också). synd att den blir tyngre än innan men man kan inte få allt. Måste erkänna att orginalprylar också kan vara snyggt, det behöver inte alltid vara custom kina/tysk-kolfiber med maxvikter på 80kg för att vara snyggt.

nu ska jag lägga mig i horisontalläge några timmar, snart upp och på det igen.

Monterat framdäck på räsern och lyssnat på Vangelis Blade Runner soundtrack en stund, NU är det sovdags

hej

Påsk

Tomt och tråkigt utan Johanna... pleh. what to do. hoppas vi ses snart igen

Jag hade tänk mig att faktiskt bita ihop och cykla i påsk... men ICKE! bromsarna kom inte i tid och drivlinan på räsern krånglar och hackar. vad glad man blir, sen kunde inte Abbe på jobbet se skillnad på ett grått och ett svart däck så nu har min räser inget framdäck. suck.

MTB vs. Räser

Eftersom jag inte cyklade fick jag ställa upp som funktionär på ÅstorpCKs lilla "kickoff" dvs, handla, bygga bord, grilla burgare, fota servera osv. helt ok. det var ändå inget roligt väder att cykla i.

Epic bild. kolla minspelen.

i morgon ska jag bygga lite på min Mountainbike, har inga förhoppningar att få den klar, hoppas jag hinner tills på fredag. vill ju cykla lite nästa helg om jag kan. hoppas den reparerade gaffeln håller och att de nya bromsarn är hela.