Halva inne

Idag, ganska precis efter vi öppnat butiken small det utanför på övergångsstället, en äldre man med tjocka glasögon och krycka hade kört på en äldre dam på övergångsstället. han stod med händerna i fickorna och tittade på medans folk rusade till platsen för att hjälpa damen. mest hålla henne still och lägga henne i frammåtstupa sidoläge och ringa ambulansen. När en kund öppnade dörren kunde man höra hur hon skrek i plågor, det känndes som tusen nålar i min själ. fy fan att ligga där helt hjälplös. Tillslut kom både ambulans och polis, blåljus på ambulansen på vägen därifrån, inget bra tecken, hoppas det gick bra till slut. Man borde verkligen kolla äldres köregenskaper!

jag citerar vår sammtidspoet Jim Carrey aka Loyd Christmas "Old people may be slow and dangerous behind the wheel, but may still serve a purpose"

Efter en sjukt stressig dag fick till slut ut allt folk, många trevliga kunder inne idag med, som Brian och Segerfalken. Sen städade vi verkstan och ringde efter Sushi, korkade upp en god öl och plockade fram alla cykelgrejerna. jag hann mycket längre än befarat på min cykel. jag känner mig ganska duktig då jocke bara hjälpte mig med styrlagret och att brotcha vevlagerhylsan. Ska kapa alla höljen och slangar och montera handtag och barends sen klart typ (jo kapa sadelröret också). synd att den blir tyngre än innan men man kan inte få allt. Måste erkänna att orginalprylar också kan vara snyggt, det behöver inte alltid vara custom kina/tysk-kolfiber med maxvikter på 80kg för att vara snyggt.

nu ska jag lägga mig i horisontalläge några timmar, snart upp och på det igen.

Monterat framdäck på räsern och lyssnat på Vangelis Blade Runner soundtrack en stund, NU är det sovdags

hej

Kommentarer
Postat av: Joakim

http://www.youtube.com/watch?v=YNKbf4XWu_g

Som tack för en god öl.

2010-04-07 @ 00:20:04
Postat av: Sätofta Lasse

Så snygg den är din nya cykel men är du säker på att du bara har halva inne, haha!

2010-04-07 @ 21:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0