Kalabaliken i Kungsbacka

I går körde jag och några andra hundra galningar GranFondo Kungsbacka, det va kul såhär i efterhand men väl där på banan var det ganska hemskt.

jag jobbade lördag förmiddag vilket gick ganska bra, hade oc hgöra hela förmiddagen men inget överdrivet springandes som det kan bli på helgerna. Skulle skynda mig hem men i villan och kaoset på stationen hamnade jag på tåget mot malmö, fuck! Dock gick jag på tåget tillbaka såfort jag kommit till stationen, skönt. Sen fick jag lägga benen på ryggen hem för att tvätta cykel, mig själv och packa väskan. Kl 6 satt både jag och Charles i bilen på väg mot Kungsbacka. skönt.

Väl framme började det regna och våra kamrater vi skulle dela stuga med hade suttit ute och ätit men fick nu bege sig in under tak, vi kokade pasta och grillade smaskig korv m pesto som visade sig vara örtsalt. fett. proppmätt och sömning fixade vi det sista på cyklarna och somnade samtidigt som vi småpratade.

Abrupt väckning halv 7. skickade benen över sängkanten och insåg att det var en våningssäng. hej och hå. Alla var ganska goa i huvudet i den tidiga morgonen så stämingen var ganska låg tills Charles kickat igång kaffet sen blev folk piggare och började surra med sina grejer. Påklädning, nummerlappsnålande och inpackning i bilen.

Vi var på plats i god tid och han både värma upp och snacka med folk i startklungan, såg ut att bli roligt tills starten gick och det började regna, tunga hårde droppar till en början men allt eftersom pulsen gick upp och kroppen blev varmare kände man inte av regnet förutom att vägbanan var glashal  och det tog inte lång tid innan första vurpan var ett faktum. Några killar gick ut i diket och någon låg mitt på vägen, ouch. Det otäckaste jag såg var killen brevid mig som nitade frambromsen och gick över styret och landade med ansiktet först in i killen framförs bakhjul. det ljudet förjt av skrav av cykel mot asfalt kan jag höra fortfarande och jämrande folk på marken. fy fan. sen flaskor som kom rullandes längst marken i klungan och dubbelhjulsläpp på killen framför mig kunde sänkt mig men jag höll mig på hjulen. tack för det.

Efter det började klungan röra på sig ganska bra och farten var sällan under 40 vilket resulterade iett snitt på en bit över 39 efter ca 8 mil. Jag kände mig pigg som fan och hängde på i alla uppförsbackar och låg skitbra med i klungan utan att slita ut mig alls tyckte jag. Men efter ca 100km kom en riktigt seg backe och jag spände musklern allt vad jag kunde och gick på ren vilja upp och låg med klungan riktigt bra och när det planade ut lite va någon "nu är det västa över" och jag kände at jag hade stenkoll på situvationen men icke, backjäveln fortsatte och jag kände hur jag föll som en sten rakt igenom klungan, jag blev lämnad och ifrån åkt. På krönet kom det upp lite andra killar som också trillat av, bland dem Fredrik jansson och Charles, vi bet ihop och satt in ALLT vi hade för att köra in klungan, själv låg jag på 98% av max i flera minuter och bara pressade att vad mina små ben klarade av, vi såg klungan komma närmare och närmare och när vi tillslut var i kapp var vi mitt ien uppförsbacke. Jag bet mig kvar  så länge det gick men var för klen och fick släppa där pilen pekar.

Alla krafter hade lämnat mig, likaså inspirationen, motivationen och lusten. jag var arg så jag nästan grät över att jag inte var bättre än så och efterhand som energin dog i kroppen försvann sinnena. Sista milen till mål var som i en mjölpåse, en iskall sådan. men jag tog mig i mål och inte på en helt jättekass tid heller. 15 min efter Charles. och 10 min efter Menthos som slog mig IGEN... grrrrr.

Deppade lite i mål så jag tyckte det var lika bra att gå och ducha och äta så fort som möjligt och då kändes det mycket bättre. Vi gjorde processen kort och åkte hem ganska kvickt. 2 trötta grabbat och 2 riktigt skitiga cyklar i en bil, mit humör var ganska lågt hela vägen hem, tills middag med pannbiff och kantarellsås blev uppstyrt, en bra film och en smakis på 2 goda öl gjorde kvällen kalas bra. somnade riktigt gott gjorde jag iaf! härligt.


Cykeln gick som en klocka, missande inte en enda växel och svarade kanon, det var min kropp som var vek, skyller på dålig vitargoladdning(ingen alls) samt magsjukan i tisdags, läs lite längre ner.

godnatt.

Kommentarer
Postat av: snarkus

bra krigat! sörjer lite att jag inte var där men det är rätt kul att dela ut bananer till tanter också (inte). när jag snackade med charles i lördags poängterade han att ni förväxlat era chips och således bytt plats i resultatlistan - viktigt att det inte blir något missförstånd om vem som slog vem tydligen :) (förra året lyckades jag hålla honom bakom mig med typ 10 sekunder efter att benen knäcktes i tusentals små bitar i kyrkbacken efter andra varvet)

2010-08-24 @ 00:55:38
URL: http://blog.sparkus.se
Postat av: Christian Rose

Bra kört, och roligt att träffas som alltid. Trist med magsjuka i veckan innan; det tar lång tid innan man har tillbaka krafterna som vanligt igen efter sådant.

2010-08-24 @ 14:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0