Cykeldagarna och Jul


Ja efter Portugal fick man sova några timmar sen byta väska mot en med rena kläder i och iväg igen kvickt som fan, vi var uppe i Jönköping vid 1 och hjälpte till att packa upp det sista och hänga alla cyklar på plats. Riktigt fint blev det. Kvällens agenda blev lite slapp på rummet och snacka skit innan vi blev bjudna på hamburgare nere i hotellbaren, mmm.. sen åkte vinflaska efter vinflaska in på bordet. när 9 flaskor var tomma kändes det som att det var dags att sova, det var trots allt mässa dagen efter. Godnatt

Lördagen var helt galen, galet kul! Hur mycket människor som helst, massa nya och gamla kunder. hade mest jättetrevligt hela dagen så jag glömde typ att äta, gött att matti påminde mig. Efter vi ätit peakade hela mässan och det var knökfullt i alla montrarna och folk klämde, kände, provade och mer eller mindre la beställningar på cyklar, fantastiskt. Hipp som Happ var klockan 5 och folk ville knappt lämna mässan och alla utställare samlades borta hos Enervit där det bjöds på söt klar dryck i omärkt plastmugg. Mmmm! Sen snabbt upp och duscha och svida om till finkläderna, sen snabbt ner i baren och att dricka en öl innan taxin kom. Sen blev det cykelgala och mer rödtjut. en snabbrunda ut på stan med lite sliriga människor och lite fiskshots sen sova några timmar.

Söndagmorgon, vem var pigg? inte jag! inte Matti... typ ingen annan heller. Fick dock sitta på föreläsning hos Enervit i 2½ timme och dricka sportdryck m koffein i för att piggna till, det var inte dumt. sen mådde man lite bättre. Hyffsat mycket folk på söndagen också men alla utställare ville bara hem så, så fort klockan blev 3 välte hela mässan och montrarna mer eller mindre flög ner och in i bilar och släp. halv 7 var jag hemma i min säng och somnade mer eller mindre omedelbart. Riktigt skojig helg. man har för jävla sköna kollegor i dom andra butikerna, synd att man inte träffar dem oftare bara. Måndag morgon på det, inte helt pigg nej!

27de fick jag besök. Johanna hade åkt genom snön ända från Arvika så passande nog hade jag tagit ledig 29-30de för att hitta på något. Måndagen blev powerslapp bara för att vi kunde, hade hjälpt farmor flytta hela lördagen så jag behövde en extra dag på rygg. Tisdag morgon var det uppstigning redan halv 8. snabbdusch och frukost, båten gick 20 över 9 och 20 i 11 var vi framme i Köpenhamn. Kylan bet i kinderna men vi strosade runt på alla små gator och tittade i skylltfönster, för alla konstiga affärer hade inte öppnat ännu. Vi fikade i närheten av nyhavn. varmt kaffe och jul-muffins har sällan smakat så bra.

Sen gick vi längst ströget bort till Illum där vi säkert spenderade nästan 1½ timme. mycket man vill ha men lite man har råd/plats med. Jag hittade skitsnygga ljusstakar som jag ville ha, dock fanns dom bara kvar i turkos och gult. suck. Till lunch bjöds det på smaskig clubsandwich och mer traskande innan jag äntligen fick avsluta på Mikkeller Bar och prova några riktigt smaskiga öl.

T.H: Mikkellers green Gold (16/20) T.V: Mikkellers Ris a la m'ale (14/20) men jävligt kul!

Johanna föredrog Ris a la m'alen som var en jul ale som skulle innehålla alla smakerna i en ris a la malta men den smakade mest jordgubb och saftsoppa med en svag ton av kanel. spexig och helt ok.


men nu är det ju snart jul på riktigt så idag ska jag och J baka lussekatter och pepparkakskladdkaka som föräldrarna ska bjudas på i morgon.

må väl:

Kommentarer
Postat av: Ida

Fint med Köpenhamn i juletid! :)

2010-12-04 @ 15:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0