Fixat och trixat

Wow vad bloggen blir åtsidosatt. hinner knappt sitta vid datorn längre, jävligt skönt.

Idag har jag iaf kollat på ytterligare än lägenhet, en 1.5a, rätt fin men dåligt skött, dammig och smutsig. vi får se vad som händer. sen storhandla och fika hemma hos mamma och pappa, fick även lite hjälp att laga min slit och läng väska och även pimpa den lite. snyggt tycker jag.

Sen snabbt hem till Mimmi och Hannes, småprata lite, lägga över alla bilder från i torsdags och sen hem.

tänkte sätta mig på cykeln nu också. säsongen närmar sig, man har fan inte råd att missa ett ända träningspass, suck. gymmet i morgon och mer trainer på kvällen.

och på onsdag är det tävlingsmöte att Åstorps cyklister, så ska du tävla eller vill börja tävla under säsongen är det bara att dyka upp.

vita trossor i min XTRbakväxel... hur läge är dem vita tro?

hejdå

Ont om tid...

knas, knappt hunnit blogga.
fullt upp med gym, jobb, trainer och Johanna. här kommer en kort resumé

Räkor, vitt vin och brasan.nu . mmm

Schräääämpz. mmmm

chillin'

ska blogga mer framöver, jag lovar. men trainerpass är inte så jävla spännande att blogga om.

sen om någon är intresserad så jag har jag en 11del campa Record grupp till salu, komplett. hör av dig om du är sugen.

ciao

10delad XTR

kan det vara den här?

Shimano är super förtegna... nån måste läcka snart!

läs HÄR

Räkor

1400g nykokta räkor. längtar tills i morgon.

fiskaffären över gatan är ju grym, stor bit lax och aioli inhandlades också.

iPhone

Ja då var jag också körd i träsket.
Har haft så många dåliga mobiler över åren som jag betalat massa pengar för, jag gick och surade på telenor. fter en timme hade jag en iPhone. dock en 3G ingen 3Gs... men vem fan bryr sig.

låg senast i morse och surfade i sängen. bra skit.

nu ska jag äta gröt sen gå och köpa räkor. peace!

Här är btw, en bild som försvann från portugalbloggen

Ägaren av Cervélo och Production development managern Lars spelar Fussball mot 2 andra. Dom van och han slet av sig tröjan och började veva med den, inte varje dag man ser det...

hejdå (sen på Koppi sen)

På rätt spår

idag fick vi en helvetes massa cyklar, det märks att säsongen kommer allt närmare. Det som är tråkigt är att desto längre tid snön ligger kvar desto längre tid kommer ta innan folk börja komma in och köpa cykel. vilket i sin tur innebär att tiden vi kan lägga på att sälja en cykel minskar, och det är skittråkigt och stressande. skitsnö.

Sen har jag lärt mig att man inte ska lämna in saker på service, min gaffel skulle få ett snabbt packnings och oljebyte men någon skruv hade ärjat fast på insidan så nu är den på väg till tyskland... tar typ en månad. suck. mitt nya motto, kör tills det rasar. (kanske därför jag inte vill gå till doktorn?)

Idag lyckades Matti fixa mitt neongula singlespeed projekt... synd bara att det nu är hans cykel och inte min, det stör mig lite... men men.

Satte mig iaf på trainern i kväll med, med lite svart tejp över pulsfältet på min pulsklocka så jag bara ser tiden gickdet mycket bättre, körde tills det känndes som att benen skulle rammla av i 4 min sen 4 min vila, så höll jag på 6 gånger. förträffligt, iaf när det är över. Magen fick mat och snart ska jag sova så jag orkar gymma i morgon tidigt. tänkte bara tillägga att jag blivit lite fet, men oroa er inte, det är bara tillfälligt.

jag tror jag är beroende av keso... något man ska söka för eller? jag förstör all min mat med keso. lönt att krydda och smaka av och hålla på. ha ha.

godnatt

Cervélo brainbike 2010

Jahopp. då var man tillbaka i kall snöiga Sverige igen. För er som inte har någon koll har jag varit i Portugal nästan hela veckan. Cervélo bjöd in till förstklassig undervisning med föreläsningar och produkttestning på en fet turistanläggning några mil utanför Faro på Portugals sydkust. här kommer en liten flashback.
Tisdag: Upp kl4, snabbt veva i sig en skål med youghurt och müsli sen sätta sig i bilen till Kastrup. Vi mellanlandade i Bryssel sen direktflyg till Faro i Portugal, vårvärmen slog mot mig när vi klev av och solen stod ganska högt på himlen. Rallybuss till hotellet, checka in, sopa i oss lunch sen rätt ut och cykla. woho. Solen sken, ljummen bris och massa vårdoft med blommande körsbär,äpple och mandelträd och med en cykel som gick som ett 6kg tungt godståg, synd att mina ben var sega efter allt resande men vi fick ihop 2.5h skitfin cykling. jag hann även simma drygt 100meter i polen innan det var dags för middag, som var en helt överdriven buffé, där fanns ALLT! du kan tänka dig och lite till, och personal vid varje buffébord som skar upp och serverade, fritt dricka till maten och en efterättsbuffé med tillhörande glassdisk som jag tror Olsson hade gillat ;) sen rätt i säng, trött som en sten.
Onsdag: uppstigning kl7, fukost halv 8. brutalt frukostutbud med massa konstiga tyska grejer, jag sa att det var ett tyskt hotell va? jo så äre. Men varm müsli med hasselnötter och russin i samt en enorm frukssmoothie gjorde magen glad. Halv nio började första seminariet om 2010 års modeller, vad som var nytt och lite vad som var på gång. för den som har hemsidan som favorit var där inga jätte sensationer. All hade bara cykling i huvudet så efter 1.5 timmes snack om ny intern kabeldragning på S modellerna bar det av ut på vägarna.
(Tisdagen och Onsdagens cykel, på bilden är Håkan cykel, jag hade Zipp 808 hjul på min)
Det småregnade och var mulet men varmt och skönt så tunna kläder var inget problem. Tyvärr började dagens rutt rakt upp i bergen och gårdagens runda satt som sten i bergen så jag blev avhängd deluxe, lite pinsamt men vaffan. Sen blev det såklart utför, smala, dåliga och blöta vägar på 80mm höga fälgar med lite stötig sidovind var itne jättefett, sist ner också, ajdå. På vägen tillbaka var det iaf platt de sista 40 minuterna och guiden bara pekade längs en lång lång... lång raka och skrek "power, power" upp på stora klingan och in på hjul. Här gjorde sig ett par 808fälgar rätt, 45... 50... 55kmh fullt ös hela vägen hem och jag hängde med hela vägen, superkul. Sen duscha snabbt och springa till lunchen, kasta i sig maten och skynda till nästa föreläsning om aerodynamik. Killarna på Cervélo är några riktiga nördar som verkligen brinner för vad dom gör så att få en massa tråkiga och krångliga formler att låta som rock'n'roll var inga problem.
(Lars förklarar för oss att luft är kladdig eller "sticky")
Efter en fika var det dags för Clemens att ta över med 2 timmar "sales support" som innan har dom stenkoll på marknaden, vad konkurenterna gör och hur dom marknadsför sig, gå gärna in på hemsidan www.cervelo.com

Huvudet var trött, kroppen var trött och sängen var hård och skön, så jag la mig och vilade en halvtimme innan maten som var killerbuffé med djungeltema vilket var en tysk utklädd till apa och kutade runt och bjöd de tyska golfturisterna på sprit... vad gör man inte. Ingen orkade någon barhanging så det blev bums isäng redan kl 23.
Torsdag: Det skulle cyklas direkt på morgonen vilket var skönt då det skulle bli skitväder på eftermiddagen så man fick sno sig med frukosten och ombytandet för att hinna ner och justera sin cykel. Dagen till ära fick jag en lättare och styvare cykel. en R3a, Sram red, Zipp 202 och carbonstyre osv. testteam brudarna var med och höll nere tempot vilket passade mig jättebra, första timmen bestod av rull med en snittpuls på 110 och lite lätt duggregn. Vid en kort paus slutade det regna och solen kom fram, det värmde riktigt gott och uppe på en topp pallade vi varsin apelsin som smakade bättre än någon energibar/gel nånsin gjort. Sen släppte som oss lösa, som barn på hjulafton spurtade alla iväg och jag hängde på som en igel, uppför nerför och på platten. Med lägre profil på hjulen och med nytorkade serpentinvägar gick det sjukt fort utför idag, inget mesande med bromsarna. Jag, Lasse från Göteborg, Finn från Danmark, och 2 norrmän låg och och cirkulerade. Vilken jävla cykel, styv och lätt. Dock genade vi på Portugals fulaste grusväg vilket resulterade i mitt livs första räserpunka och att jag fick gå de 300 sista meterna till hotellet. surt.
(torsdagens cykel: R3, Zipp202, Sram Red, Rotor 3D, T3 team, ca 75.000:-)
(Rotor vevparti med en halv biopace, jävligt smooth rundtramp med hackande växling)
(halva cykelstället, hade gärna haft det i mitt eget garage)
Sen fick vi skynda oss då vi var en halvtimme försenade till föreläsningen om  Sittställningar och Komfort. Mycket nytt att lära sig här också, som att själva ramen och hjulen har mycket lite att göra med komforten men däcken har däremot. även att 25mm däck rullar bättre och snabbare än 23, men 23 har mindre front yta vilket leder till bättre aerodynamik, Zipps nya fälgar kommer vara bättre anpassade för 25mm tuber, spännande. Fälghöjden har heller inget med komforten att göra så att välja bort ett högre hjul med färre ekrar pga komforten var bara dumt, Cervélo testteam kommer köra paris Roubaix på Zipp 404.
snabb lunch sen in i klassrummet igen, först 1.5h om tillverklingsprocessen vilket var väldigt intressant, Vi fick en genomgång från ritbord till färdig produkt och produkttestning av en kommande ram som tillfälligt heter SQ6 (Squoval nr6) den landade på dryga 700g och var styv och hård nog att tåla Hushovds spurter. För den nätta summan av 80.000:- är den din, ramen då. Gaffel och sadelstolpe ingår.
snabb fika sen lite mer sälgteknik, där hadr jag inte så mycket att lära då dom tyckte man skulle pressa kunderna mer på att köpa och så jobbar inte jag. tror inte det funkar i Sverige heller. Efter middagen var det lite barhanging med Cervélopersonalen, fussballbordet gick varmt och minerna var uppåt.
Det blev en lång resdag hem, Faro till Lissabon, sen till Frankfurth och vidare till Köpenhamn sen tåg hem. Underbara dagar i solen. hoppas våren kommer snart.
hej hopp.

Hemma igen, lite iaf.

Jag drog till stockholm i fredags, sjukt skönt att komma bort, bara synd att stockholm var fruset och fyllt med snö. man sprang huttrades mellan tunnelbanestationerna. Fredagen var fin, spontanmat, spontanteater och spontanöl, sen en lång stelfrusen spontanpromenad i -15 grader genom halva stan. satan vad jag led.

Lördagen spenderades hos Robban uten på hans jobb på Polismuseét, sjukt fräckt ställe, har di vägarna förbi gå in och titta lite. CSI avdelningen var riktigt ball. Sen in till staden igen för att missa både systemet, nya skor och nya hörlurar, men det va det värt, det blev en hummlig groda och en storfot på Moks café istället. fan inte dumt alls.

Sen dök Fjölet, Prächious och Robban(inte robocop) upp och vi styrde stegen mot Kungsan för att tugga, pasta pesto med kyckling, mmm. dom andra körde kött-tallrik m pommes och sås. healthy boys! Sen äntligen fick jag se Avatar och fan vad den messade med min hjärna, det är ju så jävla verkligt när det är i 3D så det kändes som en verklig drömm eller något, sen att filmen är extremt snygg och välgjord och har en story som håller hela vägen hem utan att kännas utdragen, vet inte om det är en 5a men det visuella och själva upplevelsen för en klar 5a. Kick ass film, förstår att deppiga Emos tar livet av sig över i USA när dom vaknar och återgår till sin slaskiga vardag, livet på Pandora hade passat mig med! Sen lite chillax öl innan jag ville hem och sova, blev lite putt är min mobil startat om sig 9ggr på raken. telenor is gonna get it... bullar, mjölk och diabilder innan sömnen kom. fint.

(öl på Peppar på torsgatan, å make till julpyntning har jag aldrig sett...)
Söndag morgon, klockan ringde 10, fast den var bara nio, telefonen hade ändrat tid och datum under natten, lezkit! den tror att det är de 2/1 2000... hej! sov en timme till bara för att det var så jävla skönt. åkte se ut till Kista för att träffa resten av familjen strand, prata lite stunt innan vi begav mot mot ullriksdals wärdshus för att äta söndags buffé. Sjukt gott, nästan bara lax i alla de former du kan tänka dig, jag njöt i fulla drag. mm mm mmm. inte ofta man träffar hela släkten Strand på en gång. men här är vi.

Överst fr V: Jag, Maria, Gunilla, Oliver, Johan, Anneli(Syrran) Anna, Noa, Erik och Pappa
Nere Fr V: ...(Annas Man) Alexander, Ulf, Kerstin (mormor) Mamma och ... (Eriks Mamma)

Sen packade man in sig i det lilla flygplanet och flög hem igen.

Tömma väskan och fylla den med cykelkläder nu, drar till Algarve kusten på tisdag och cyklar lite resten av veckan. Njut av snö och slask.