Hemma igen, lite iaf.


Jag drog till stockholm i fredags, sjukt skönt att komma bort, bara synd att stockholm var fruset och fyllt med snö. man sprang huttrades mellan tunnelbanestationerna. Fredagen var fin, spontanmat, spontanteater och spontanöl, sen en lång stelfrusen spontanpromenad i -15 grader genom halva stan. satan vad jag led.

Lördagen spenderades hos Robban uten på hans jobb på Polismuseét, sjukt fräckt ställe, har di vägarna förbi gå in och titta lite. CSI avdelningen var riktigt ball. Sen in till staden igen för att missa både systemet, nya skor och nya hörlurar, men det va det värt, det blev en hummlig groda och en storfot på Moks café istället. fan inte dumt alls.

Sen dök Fjölet, Prächious och Robban(inte robocop) upp och vi styrde stegen mot Kungsan för att tugga, pasta pesto med kyckling, mmm. dom andra körde kött-tallrik m pommes och sås. healthy boys! Sen äntligen fick jag se Avatar och fan vad den messade med min hjärna, det är ju så jävla verkligt när det är i 3D så det kändes som en verklig drömm eller något, sen att filmen är extremt snygg och välgjord och har en story som håller hela vägen hem utan att kännas utdragen, vet inte om det är en 5a men det visuella och själva upplevelsen för en klar 5a. Kick ass film, förstår att deppiga Emos tar livet av sig över i USA när dom vaknar och återgår till sin slaskiga vardag, livet på Pandora hade passat mig med! Sen lite chillax öl innan jag ville hem och sova, blev lite putt är min mobil startat om sig 9ggr på raken. telenor is gonna get it... bullar, mjölk och diabilder innan sömnen kom. fint.

(öl på Peppar på torsgatan, å make till julpyntning har jag aldrig sett...)
Söndag morgon, klockan ringde 10, fast den var bara nio, telefonen hade ändrat tid och datum under natten, lezkit! den tror att det är de 2/1 2000... hej! sov en timme till bara för att det var så jävla skönt. åkte se ut till Kista för att träffa resten av familjen strand, prata lite stunt innan vi begav mot mot ullriksdals wärdshus för att äta söndags buffé. Sjukt gott, nästan bara lax i alla de former du kan tänka dig, jag njöt i fulla drag. mm mm mmm. inte ofta man träffar hela släkten Strand på en gång. men här är vi.

Överst fr V: Jag, Maria, Gunilla, Oliver, Johan, Anneli(Syrran) Anna, Noa, Erik och Pappa
Nere Fr V: ...(Annas Man) Alexander, Ulf, Kerstin (mormor) Mamma och ... (Eriks Mamma)

Sen packade man in sig i det lilla flygplanet och flög hem igen.

Tömma väskan och fylla den med cykelkläder nu, drar till Algarve kusten på tisdag och cyklar lite resten av veckan. Njut av snö och slask.

hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Rannva

Jag skulle älska att få en lektion från din mamma! Hur mycket tar hon för det?

2010-02-02 @ 10:52:08
URL: http://crazytiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0