Födelsedag

oj oj vad jag inte har haft tid att blogga, semestertider på jobbet vilket med för att man får jobba dubbelt så mycket, men sen nu när vättern är över är det underfär bara hälften så mycket spring. men det är kämpigt ändå.

jag fick i allafall vara ledig på min födelsedag i fredags och eftersom Johanna hade trillat ner till skåneland så tänkte vi att vi skulle hitta på något roligt eftersom vi aldrig firat tillsammans (ja, vi fyller år på samma dag) Det blev en båttur över sundet sen en tågtur längs sundet ner till köpenhamn. Strosade runt lite planlöst på gatorna bakom ströget för att beskåda alla märkliga butiker och människor för att sen snubbla över rundetorn. jag har inte varit uppe idet sen jag var jätteliten så jag kännde det var dags igen, med utsikt över hela köpenhamn var det klart värt spiralgången upp. mysigt att sitta på taket och titta ut. Efter det spenderades säkert en timme på Illums boligvaruavdelning, nog lite saker man vill ha där. SUCK! johanna fick en lite födelsedagspressent av mig därifrån, få se om hon lägger upp en bild i sin blogg sen ;)!

Magen började kurra deluxe så vi högg första bästa, kyckling spett m glass till efterätt inte dumt alls, laddade och klara för tivoli sen, åkte utav bara helvete med åkband och allt, dock orkar man inte springa mellan karusellerna som man gjorde som liten parvel utan det blev lugnt strosandes men vi han åka upp våra åkband många gånger om.  ha ha. Tjamade tåg och båt snyggt hem så vi unnade oss varsin god födelsedags drink på dalle. Epic födelsedag helt enkelt.

Lördagen var vi lite avslagna, mina fötter var köttfärs efter dåliga skor och hela staden kokade av hetta, det blev en smoothie och ett glas saft på Koppi innan vi smet upp i kärnanparken och somnade under en blodbok, underbart skönt att vara där inte alla andra var, gröningen! På kvällen blev det smaskig mat på Olssons skafferi, lax och ricottafyllt tortelini med citronsås och räkor. mmmmmmm. sen sova tidigt. tävling dagen efter. aj aj.
(Före) (efter)
Uppställning utanför dörren halv 7 då Nico kom och hämtade oss, sen vatten och smågodispepp i bilen till Eksjö. Skulle försöka mig på att köra ett långlopp. pengarna räkte bara till en motionskasstart och en plats i fålla 5... fan. Sen bar det av i ett vansinnestempo rakt ut i vägdamm och 30 graders värme. kroppen klarade att köra på riktigt hårt i ca 2 timmar sen fick jag slå av lite. då låg min snittpuls på 179. sista 45 minutrarna minns jag inget av,jag frös trotts värmen och hade problem att hålla syrfart. läskigt. kännde som att vara jättefull (för det vet väll alla hur det känns?) men med lite våld och lite vilja tog jag mig i mål 12 min senare än förra året vilket var en liten besvikelse men man gör ju så gott man kan. vad som var extra roligt var att Johanna ståd i depån och langade flaskor till mig så jag behövde bara ha med mig 1 åt gången, det känndes så jävla lyxigt, fast jag skulle behövt 2 depåer till den dagen känner jag. men man kan inte få allt. bara att ladda om till cykelvasan. Trötta, solbrända och hungriga blev det pizza och film på kvällen och totalignorering av det fins kvällsvädret, vi hade fått nog!

Måndag morgon åkte Johanna hem, tråkigt, men vi ses snart igen, jag har köpt bussbiljett!

PRYLAR: (tycker du cyklar är töntigt kan du sluta läsa nu)

När man fyller år får man ju unna sig något fint, i år var inget undantag. Eftersom jag kört på Rudy Projects sportsmask ett tag nu och vi nyligen fått oakley i butiken där jag jobbar tänkte jag slänga till med ett par radar glasögon, sagt och gjort. Vita bågar med gula detaljer samt gold-iridiumglas, passar klubbtröjan jävligt bra. Sen ser man inte riktigt hur det blänker i linsen pga innomhusljus och blixt. men ute blänker dom som fan!

under midsommarhelgen fick jag äran att cykla med 3 glada norrmän varav en jag redan hade träffat utan att veta om det, René Bergan. han jobbar för ett företag som säljer massa sköna cykelprylar till butiker och hade varit och besökt oss utan att jag visste at tdet var han, skumt. men iaf, alla norrmännen körde med Rotorklingor så jag och Charles blev lite avundsjuka och beställde vars ett par. Det tog 4 dagar sen damp dom ner på Koppi. Perfekt. Så nu är dom betalda, monterade och smygtestade. vet du inte vad Rotors Q-ring-klingor är? titta HÄR!

cykeln blev lite snyggare med svarta klingor.

nu ska jag sova. det är jag värd. Vi fick öl på jobbet idag, en lessen kund som jag gjorde glad igen. ibland kan man!

Kommentarer
Postat av: Sätofta

Så söta ni är tillsammans och kul läsning i hela bloggen. Jag blev glad och inspirerad för att göra en liten kärlekstripp med frugan.

2010-07-07 @ 12:51:36
Postat av: jonas l

Sjukt fina glasögon, och så ventilerade linser på de, klockrent val :)

2010-07-12 @ 23:05:42
URL: http://cerrol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0