The Heat is on!

Wow vilken vecka, helt galet fint väder. den som har mage att klaga ska ju bara skämmas.

Det har blivit mer korta hårda pass på räsern i veckan, både torsdag, fredag, lördag och idag. dagens runda tog dock priset. Mötte upp Fredrik S utanför honom 08.15 för att sega oss i motvingen ut till glumslöv för att hämta Pappa, benen kändes som sten och jag undrade hur fan det här skulle gå. Med Pappa på rullen styrde vi mot kågeröd och söderåsen. Redan i Kågeröd klev Pappa av pga värme och cyklade en egen runda hem, jag och Fredrik styrde med raska steg upp mot stenestad och mina ben var fortfarande sura som tudor och jag fick slappa tidigt i backen. Fast där det planar ut vid sjörarna klickade det till och rundrampet kom online igen, kraften återkom till benen och efter den lilla utförslöpan kunde jag jaga in Fredriks 200m som han dragit i väg med.

Uppe vid kyrkan i Stenestad fylldes det på vatten och spexades lite, min slöa iPhone fångade inte strålen från vattenflaksan i Fredriks skrev. ha ha. Vägen ner från åsen var underbart skön, skugga och fläktande motvind, precis vad vi behövde efter den lilla klättringen. Vid foten av åsen svängde vi höger mot Lotta på Åsen, jag hade aldrig fikat där så idag verkade dom en bra dag att ha premiär. Vi segade oss upp för åsen igen och rullade rakt in i skuggan under träden och slog oss ner. Kaffe, Cola, vatten och en stor smarrig våffla kom strax inglidandes. mmm

Bäst som vi satt där och njöt i fulla drag kom Anne och Charles förbi, dom hade tagt bilen ut för att komma bort från stan, och av alla ställen i hela skåne valde dom samma som oss på precis samma tidpunkt. Läskigt, nästan så man börjar tro att det var uppgjort (lite som kvällens VM final) Efter lite gott snack fortsatte vi att pressa på uppför mot stenestad igen, gick väl inte jättefort ibörjan men allt efterhand som benen mjuknade gick det ganska bra. mer vattenfyllning i stenestad där vi mötte 3andra cyklister vid vattenhålet, av en dem var Lucas Persson från team CykelCity.se men han såg nog inte att det var jag.  Nerför åsen var riktigt skönt, kröp ihop som en liten tempocyklist och bara njöt av att se hastighetsmätaren klättra 63.64.65.66...71. Swoch! svalt och skönt.

Vägen styrdes sen förbi Billesholm och ut vid de små sköna vägarna förbi söderåsens golfklubb, lite skön skugga och rätt bra motvind så det fläktade fint. Ett tag senare gick musten ur min vän Fredrik, frossa, kraftlöshet och illamånde. Solen hade tagit sin tull helt enkelt och han fick dra en livlina och ringa sin sambo som kom och hämtade honom. stackarn. Dock är han vid god vigör nu och mår mycket bättre. Jag fick forsätta själv hemmåt och eftersom jag inte var sugen på mer småvägar blev det raka spåret längst 109 spikrakt mot Helsingborg. Vinden låg lite snettbakifrån vilket gav en jävla skjuts så mätaren var sällan under 40 vilket tog mig hem ca 22min. Krachade på gärsmattan utanför huset varpå min granne undrade om jag var riktigt klok som cyklade i det här vädret, och nej, det är jag nog inte... suck.

blev till att kolla fotboll i kväll. orkade inget annat. varmt och äckligt ute.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så duktig :) Puss!

2010-07-12 @ 18:13:33
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0