Min Syster

I lördags morse åkte jag och familjen upp till Göteborg för att spendera helgen med Syster. Hon skulle ju trots allt gifta sig. Vi var i väldigt god tid och det känndes bra för en gångs skull. jag hängde lite med Farmor innan Johannas tåg (eller vare buss?) rullade in på stationen, sen begav vi oss till vårat hotell där vi till vår stora lycka kunde checka in en timme tidigare. Snabbt upp med väskorna rummet sen ut för att hitta något att äta. det blev grym kycklingsallad och smoothie. Sen tillbaka till hotellet för att snajda till sig lite.

halv 5 anlände syrran och Johan med segelbåt i full festflaggsmundering till bryggan under bron ute i göteborgshamn, solen stekte till en skön havsbris, klockrena förhållande. Eftersom det var en borgelig vigsel tog det inte så jätte lång tid och det var rätt skönt, jag fick dock ställa upp som vittne och kolla så det gick rätt till.

Efter en massa god mat, tal, mer god mat, ännu mer roliga tal och bildvisningar och powerpointpressentationer blev det lite fest också. Systrarna magnusson hade kört värsta redovisningen som bevisade att både Johan och Anneli var superhjältar och sen fick dom varsin mantel. jävligt kul.

När jag och Johanna kännde att vi uppfyllt vår värvarandeplikt skrev vi i gärstboken och beställde en taxi till hotellet. vi behövde också rå om varandra lite då vi inte ses så ofta. men en jävligt rolig bröllopsfest var det.

Söndagen började med en hastig hotellfrukost, en något vattnig äggröra men gott bröd, sen traskade vi bort till stationen för att åka ut till Syrran och Johans hus ute i Floda. grymt ommråde att bo i, massa skog och backar och en fet sjö. sen att huset är jävligt stort och fint var inte dumt det heller. vissa har det bra! Sen klämde jag mig in i bilen igen för att åka hem, när vi svängde ut på motorvägen pluggade jag i iPhonen med band of horses och somnade, Vaknade 2 timmar senare när vi svängde av på helsingborg Norra. GÖTT! lyckade sova genom hela missären, fett!

Efter att ha suttit inklämd ville kroppen röra på sig. så det blev 100min smygträning.

sen power-pannkakor. modifierade Kalle Sandells reccept lite. awesome.

Bra musik att träna till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0