Helg-mos

var tog helgen vägen? är det redan måndag? fandå.

ja, i lördags fick jag Massage, riktigt idrottsmassage. riktigt genomköttning av kroppen. varför gör man inte det oftare? jo för at tdet är schwein dyrt!
direkt efter drog jag upp till Jens för att hjälpa honom och Sara att flytta. 4 timmar senare var det klart och en genomsvettig Micke fick ställa sig i duschen för att sen skynda sig ner till Miia för lite mat med Buster och Mackan. Sen lite party på kvällen, länge sen, men rätt kul.

Söndagen var mors dag och träningsvärk.

nä cykellusten dog lika snabbt som den kom, känns så tråkigt att leva på existensminimum för att man betalar av cyklar som inte funkar. då tappar jag lusten och musten.

skönt att man tillhör en generation som kan skratta åt Hitler iaf. gubben är kul!

nu ska jag gråta lite över mitt kontoutdrag. hejdå.

Förstelnad

hela min kropp känns som att den är gjord av gammlat tuggumi, sånt man råkade hitta under bänken i högstadiet om man hade oflyt. morgonen är värst då man ska få fart på åbäket. Försökte träna i kväll och det gick väl helt ok. bra flyt i kroppen och bara pyttelite knak i cykeln men jag vet nog var det kommer från nu.

kroppens stelhet ska behandlas på lördag iaf, då väntar killermassage. kommer gör så fuktansvärt ont men kommer vara sjukt värt! längtar tills det är över.

nu måste jag sova för har jag otur kommer nån och fixar mina element kl 0800 i morgon, tur att jag har cyklar och svettiga cykelkläder överallt. ha ha

Do-It-Yourself

fan vad jag känner mig duktig!

Jag och Jocke hängde kvar efter jobbet för att tweaka våra skogscyklar, alltid lika kul att hänga i verkstan med jocke, samma humor och syn på livet! Normalt brukar jag bara peka och titta och kanske utbrista "hmmm" men idag tog jag tjuren vid hornen (bokstavlig och bildligt talat) och meckade, mest för att bevisa för mig själv att jag faktiskt kan lite. Började vid styret och slet av de gammla äckliga mjuka foamhandtagen och sen av med broms och växelreglage. armen som håller växelreglaget skulle av så att växelreglaget kunde skruvas fast på bromshandtaget med en sk. matchmaker. inte helt enkelt att få av, fick öppna hela reglaget och lossa en skruv som höll det. sen på med matchmakern och sen på styret. sparade ca 20g på detta, nöjd i sann Jonas L anda! känns lixom varmt i hjärtat när man bantat sin cykel lite. Sen åkte de 8g lättare Scott-foamhandtagen på. Till avslutning ett par 46g tunga barends vilket tjockade på hojen rätt rejält men jag gillar barends så det gjorde fan inget.

(jag hade inget stativ med mig idag så den inte så charmanta vinkeln skyller jag på att jag fick ställa kameran på väskan... på marken, mer neutral vinkel kommer)

Nästa stopp på agendan var pedalerna som gnisslat och skrikigt, hittade mitt re-build kit som jag skulle använta i sommras men aldrig pallat, bättre sent än aldrig eller? de gammla delarna bankades och slets ut då manualen uppmanade friskt till våld om dom inte kom ut självmant, sen duktig rengöring, man skulle kunna tro att insidan av dem använts som festivaldass de senase året. brunt fett ut, rött fett in. SMACK! sen var lagergången mysig och tyst. under tiden hade Jocke slitit av mitt vevparti och rengjort och smort om. (det blev tyst och fint, tack) resten av kvällen gick åt att efterdra alla skruvar med fett och momentnyckel för att verkligen utrota allt knak och gnissel. Sen åkte jag sentåget hem.

Eftersom det var en så vacker kväll, blåsigt men fint rullade jag en sväng för att testa ordentligt. helt tyst förutom lite swirr från kedjan och ett skönt sjungande från de något slött pumpade däcken, mysigt. Hörlurarna åkte i och Pendulum fick dunka på lite. Vid friabad stannade jag och knäppte lite bilder.

i morgon ska den testas och se vad den håller för. inget mer knak hoppas jag.

natti natt

Robyn är cool. har alltid varit och kommer nog alltid att vara det!

Gnäll

Jag tror att den där vurpan tog hårade på mig än vad jag trodde. Riktigt stel i hela ryggen och höger axel och arm sen har jag hittat massor av skrapsår på ryggen. otrevligt. knappt klarat att lyfta armen över huvudet. knas. i morgon ska jag mecka cykel med Jocke iaf så jag och cykeln mår bättre tills på onsdag för då ska det tränas. woho. Sen drog Abbe ett riktigt grovt skämmt om jordnötssmör idag, sällan jag skrattat så mycket åt en ordvist.

ska nog kasta in handduken tidigt idag. hejdå

Söndagsmys

vaknade av mig själv runt halv tio, låg och drog mig i 20 min bara för att det var gött. Smög upp och klämde en burk tonfisk till frukost, det kan tilläggas att jag har 0 pengar kvar tills på tisdag. tråkigt.

(ett försök till karta. kanske inte syns så bra men det är helsingborg längst ner till höger och Laröd i mitten. Är jävligt glad att min GPS och sporttracks funkar som det ska igen.)

Läste på fajsbook att Jonas Hemberg skulle cykla MTB längs landborgen och det skulle passa mina Gran Fondo-stela ben perfekt. Toni och Brian var med också så det fanns ingen tid för mjukkörning. Trots tapper insats igår levererade benen ett bra tryck i pedalen och underlaget var hur gött som hellst. gick riktigt fort både uppåt och neråt. dock stöp jag över styret i en lite förhastad manöver och kastades utför en liten brant, kattreflexer som man har gick armbågen och handen i först och cykeln landade snyggt på ena pedalen och styrändan, sen rullade vi tillsammans ner för branten. läckert, not! skrapade mig ganska milt på axeln och benet. så var det klart, årets första.

(se bara som den hånar mig i bakgrunden, cykeln alltså, jag ska operera på den i veckan, utan bedövning)

Senare på eftermiddagen bar det ut till åstorp för lite samkväm, fika och mektips med alla som kännde sig sugna på det. smaskig fika och bra undervisning, styrlidning, kassett, kedja och bakväxelbyte. kedjekapning och växeljustering mm blev det. kul att bara titta på faktiskt, sen att jens är kul att lyssna på och dukig påde tekniskt och pedagogiskt är inte fel.

resten av kvällen bestod av rodelträning på soffan med blodkorv och ägg i magen, inte dumt alls. Sen att jag råkade ha Romeo + Juliet på TVn var inte fel det heller. lätt en favoritfilm, både till handling och till foto. vacker och intensiv film.

nu ska jag skalla kudden. ciao

Föresten, D'n'B hjältarna från Australien har nyligen släppt nytt och hur glad blir man inte när man hittar ett spår dom gjort tillsammans med rockhjältarna från Sverige, In Flames.

Ett säkert kort för att pusha benen lite hårdare upp för kullaberg eller landborgen i framtiden. ett tips är att höja volymen så högt det går.

Gran Fondo Eslöv

Idag var det dags, att för första gången i år pressa kroppen så hårt det bara går för att se vad den håller för, vinterträningen i år har varit mer eller mindre obefintlig men jag vet att det finns lite power i benen liggandes nånstanns, skulle bara hitta den.

Brian Hämtade mig kl7 och kosan styrdes mot Eslöv (little big city of) väl framme under uppackandet av grejer och cyklar insåg vi båda att vi åkt från våra hjälmar, smart! efter lite runt kollandes och ringandes ringde vi jocke, han svängde in om butiken och hämtade varsin hjälm till oss. en extra hjäm kan man alltid behöva. så nu har jag en MTB hjälm och Landsvägs hjälm, gött (och dyrt) Vi sammlade oss gick och sket ut dom sista fjärilarna ur magen och ställde oss i startfållan, 330pers kom till start, helt sjukt bra, deltagarrecord.

PANG!, starten gick och det var med en satans fart, snitt på 39kmh de första 25kilometrarna där mina vintersega och ouppvärmda ben sa stopp, i ett litet motlut tappade jag förstaklungan och avståndet till den växte med metrarna i tiotal per sekund. Fiasko! tänkte jag och ville kliva av banan men efter någon minut kom jocke och andra kungan åkandes. Hurra! hängde på dem en stund, vilade benen fick snacka lite med Menthos och Semb sen var det full gas hela vägen. kågerödsbacken avverkades, åvarpsbacken avverkades och sen Lotta på åsen backen. smack smack smack! vägen tillbaka till Eslöv gick på riktigt sura och stumma ben men jag lyckade spurta ifrån alla i 2a klungan och rulla in på 03.45, sjukt nöjd!

(jag stånkar mig upp för "Lotta på åsen" backen, borde bli bättre på att köra uppför snart)
det var 137 vackra och snabba kilometrar som vi plöjde igenom med en snittfart på 36kmh. tyvärr fick jag aldrig ur GPS filen för när jag instalerade om den i datorn försvann... allt. moget. men så är det ibland.

(jag och Brian är nöjda och glada, dags för en dusch)
Sjukt nöjd med dagens insats och en kopp kaffe på Koppi smaka riktigt gott efter hemkomsten.

nu ska jag skaka vaderna innan sängång jag hörde att det vankades cykel med Charles i morgon.

HEPP!

Här kommer en liten uppdatering  med banprofil och höjdkurvor

rätt bra rundabrian måste fått hemlängtan då vi nästan passerade kvidinge.  ha ha

Är skåne platt? den sista puckeln är backen som kallas för "lotta" eller "lotta på åsen" då det ligger ett fik mitt i baken med samma namn. brant, hög och lång. precis vad man vill ha efter 02.25 i sadeln. ha ha

STORT tack till Christian "Menthos" Rosé som skickade över GPX filen då min egen försvann, tack tack

nu ska jag på klubbträff, fika och titta på hur man meckar cykel.

Surt

idag var en jobbig dag. kom från jobbet sent, kom hem sent (kl 19.45), fick inget mellanmål sen rätt ut och träna 75min. Körde 4 min rundan i hittarp vilket är ner och sen upp för landborgen igen 7 gånger och näst-sista gången gick det faktiskt riktigt fort även om inte pulsen vara så hög, benen syrade och surade, antagligen redan trötta efter 8 tim ståendes på jobbet utan frukost och bara en baugette till lunch. suck. Men det gick ganska bra ändå.

Väl hemma tittade jag i kyl och frys för att se vad jag hade hemma, typ inget. en isklump i frysen visade sig efter en sväng i micron vara köttfärs, hurra! så det blev pasta och köttfärs. inte dumt alls. dock var maten klar kl 23.05 vilket är aldeles för sent. så efter lite disk osv sitter jag här nu halv 1 och har tittat klart på The Pacific, vilken jävligt genombra serie, lite väl mycket splatter ibland men så var det säkert och då är det bra att dom skildrar det så. se den iaf. värd din tid!

nu ska jag dö i sängen.

hade 2 lustiga tanter i butiken idag, dom var jätte roliga. tror vi får en uppföljning på dem i morgon.  ha ha ha.

Allvaret ...

... Idag insåg jag det.

Ikväll hade vi styrelsemöte, dock en något haltande skara då motionsutskottet fattades pga sjukdom och bortresthet, men vi hade trevligt som vanligt. Snackade med Brian, han ska köra Gran Fondot på lördag och hämtar upp mig på vägen ner, ouch! 137km över söderåsen 3 gånger, jag kommer seriöst avlida! men ska jag avlida ska jag fan göra det i stil, i min fina vita Maloja outfit, barbent och med keps under hjämen. igår rakade jag benen för första gågnen på säsongen, vilket jävla slit men lent och fint blev det, ska ha kortbyxe premiär i morgon. wo ho!

vaderna är sjukt o-deffade men jag har gått ner lite i vikt redan så till sommarens långlopps SM ska det vara bra fart på dem hoppas jag.

Mina fina fd. vita MTB skor var lite lessna, båda twist-lock spännena hade satt sig och klickfix-remmarna var slittna så dom tappade hack när man tog i så jag gjorde dem lite fina, nya skruvar undertill så att fler "dobbar" inte skulle trilla av i väntan på utbytesdobbar. Dom sitter så överjävligt skönt så jag kan inte göra mig av med dem även om det ligger en röd låda med ett par svarta nya blanka skor i på jobbet och väntar, men dom ligger rätt bra där tills vidare. he he.

nu ska jag rätt isäng. hej hopp! kortbyxor på crossen i morgon? JA!

Sköna killar. kolla noga 00.57 och 02.45

Vilken Söndag...

uppstigning kvart i 7, hurra! Gröt, påklädning och sen iväg. Det blåste som fan och var 8 grader varmt så lusten att cykla dom 8 milen var rätt liten, en jag snmälde mig, fick munner lapp och det bar iväg. Jag släpade på Pappa i motvinden i 3 mil tills han hittat någon annan som höll samma takt som honom sen fick jag köra själv och så fort jag ville, tack! när jag lämnade Pappa hade jag ett snitt på 21.9. ouch! på dom reserande 4 milen drog jag upp snittet till 28 och var i mål på 2.48. Stora kakan rakt över söderåsen och sen ner igen, känndes bra att benen levererade lite tryck. blev en skön runda ändå. (tack cykeln öfr att du funkade så bra, trotts gnissel och knak i vevpartiet)

känndes skummt att inte köra Långa Billingeracet idag, det var typ ingen annan som gjorde det heller så...

Efter duschen åkte alla kläderna in i tvättmaskinen och mat fixades. kycklinggryta m grönsaker och spagetti, blev rejält över till matlåda i morgon. wohej

sen planerades det om växter och fotades grejer till mammas hemsida hela eftermiddagen så det var skönt att få komma hem till sig själv och ställa ordning växter och hänga blöta cykelkläder för att sen bara sjunka ner i soffan med en film. Alice in Wonderland blev det, rätt bra och kul!

(3 clementingroddar som fått lite mer plats)

sovdags. godnatt

Stress, gnissel och knak.

Idag var nog ALLA utom jag lediga, för dom var i vår butik iaf. sjukt. nonstop action från att vi öppnade dörren tills vi fick vålda igen den för att överhuvud taget komma hem. herregud.

Hunden på jobbet, Ludde, fyller 11 i morgon så vi fick självklart tårta.

Skyndade mig lite hem för jag ville cykla. kallt och blådigt och med stela ben bar det iväg. blev 1.5h lugnt rull med lite pillande, skruvande och meckande längs vägen. Drivlinan gnisslade och surade och rasslade, inget i själva växlingen, låter mer som att kedjan är doppad i grus trots att jag har rengjort och smort den. mystiskt. Sen dunkar det i bakbromsen, så hårt att det låter i hela cykeln, och frambromsen tar knappt alls och surrar, spännande det här med cyklar. jag kan bara hoppas att knaket i vevlagret är borta från räsern i morgon annars blir jag FETT sur. ett tips. SKAFFA INTE CYKLAR!!!! börja med boulé eller golf i stället. suck!

ikväll såg jag The Road... och maken till misserable film har jag aldrig sett, och något slut hade den inte heller, hade jag betalt för att se den hade jag krävt pengarna tillbaka. fan.

nu ska jag sova. hejdå.

Träning

idag var det typ söndag, konstigt, klockan ringde halv 8 men den slutade ringa ganska fort. Kröp ur sängen kl 10 och käkade lite frukost. mulet och kallt ute. suck.

Jag började klä på mig. Smartwool strumpor (model tjocka) benvärmare, cykelbyxor, pro-zero underställ, assosjackan och insulatorvantar. helt jävla vinterklädd med andra ord.

Mötte Charles vid olympiaskolan halv 1 sen bar det iväg. Siktade på Mörarp sen Billesholm och sen Åvarp. Åvarpsbacken är den värsta som finns, efter Truedsfällan då och idag var inget undantag. Charles som är några kilo lättare än mig susade iväg och jag hittade mitt tempo och försökte febrilt hammra ikapp. gick inte helt men jag var inte långt efter. Ska bli kul att återse den backen på grand Fondor om ca en vecka. Sen ner på andra sidan åsen och ut till kvidinge och sen Åstorp där vi mötte ett par so var ute med sina 2 hundar... eller nä vänta, en GRIS! och en hund. kunde inte hålla mig från skratt.

Sen bet motvinden i, ut till strövelstorp och sen hemmåt, grymt skön runda och sjukt sladdriga ben blev det. Hopp in i duchen och sen hopp på en buss hem till Föräldrarna för att hjälpa dem  flytta ut alla stora tunga växer ur uterummet, det tyckte ryggen var gött, not! men god lax fick jag sen iaf. och en ny matta till vardagsrummet. sweet.

ikväl blev det Iron Man i 1080p. perfekt söndagsfilm, lutar åt  Alien filmerna i helgen. epic!

VÄRLDENS BÄSTA LÅT!!!!
Dancing On My Own (Rex The Dog Remix) by robyn

godnatt!

Kvällsrunda

Idag var det jävligt skönt att få komma ut och träna lite. sval skön kvällsluft i mina lungor gjorde gott. lite god mat på det, inte helt fel.

byxorna på bilden är några jag fick nere i Portugal, tror det är cervélo test teams fjolårs-träningsbyxor. men lika glad är jag för det för skönare byxor har jag sällan haft på mig. skulle lätt roffat åt mig ett par till. nu ska jag skalla kudden så jag orkar jobba i morgon. mer träning blir det torsdag, fredag, lördag och sen landskrina byggden runt på Söndag. hej hopp.

Back

hej hopp.
Nu är jag tillbaka. Datorn funkar fint f;rutom dom d'r bokst'verna med prickar ;ver... st;rigt!

k;ttade lite efter jobbet idag, hojen funkar fint, ;nskar jag kunde s'ga det samma om benen,