Stress, gnissel och knak.

Idag var nog ALLA utom jag lediga, för dom var i vår butik iaf. sjukt. nonstop action från att vi öppnade dörren tills vi fick vålda igen den för att överhuvud taget komma hem. herregud.

Hunden på jobbet, Ludde, fyller 11 i morgon så vi fick självklart tårta.

Skyndade mig lite hem för jag ville cykla. kallt och blådigt och med stela ben bar det iväg. blev 1.5h lugnt rull med lite pillande, skruvande och meckande längs vägen. Drivlinan gnisslade och surade och rasslade, inget i själva växlingen, låter mer som att kedjan är doppad i grus trots att jag har rengjort och smort den. mystiskt. Sen dunkar det i bakbromsen, så hårt att det låter i hela cykeln, och frambromsen tar knappt alls och surrar, spännande det här med cyklar. jag kan bara hoppas att knaket i vevlagret är borta från räsern i morgon annars blir jag FETT sur. ett tips. SKAFFA INTE CYKLAR!!!! börja med boulé eller golf i stället. suck!

ikväll såg jag The Road... och maken till misserable film har jag aldrig sett, och något slut hade den inte heller, hade jag betalt för att se den hade jag krävt pengarna tillbaka. fan.

nu ska jag sova. hejdå.

Kommentarer
Postat av: Sätofta Lasse

En tanke som slog mig är att din cykel skall alltid vara i topptrim då du jobbar i cykelaffär? Sätofta cykelvård kan sköta din vinterservice så slipper du otrevligheter då säsongen börjar:-)

2010-05-15 @ 07:51:31
Postat av: Johanna

oj, man får verkligen känslan av att ditt liv är miserabelt när man läser. LIGHTEN UP!!!! :D Allt kan inte alltid funka perfekt.

Puss

2010-05-15 @ 14:03:54
URL: http://showmewrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0