Oktoberfest

jag vill först och främst börja med att tilldela Oktober en medalj för årets trevligaste månad, riktigt fin väder och behaglig temperatur. Klockrent, hade vat varit lite ljusare på kvällarna hade Oktober varit min favoritmånad!

hela långa fredagen satt jag hemma och snickrade skylltar till butiken, skrev ut laminerade, ja the works. sugigt arbete men som är kul när det är klart, lite som trainercykling. PLEH! smet ut vid 4 snåret för en lunch på Koppi och lite ärenden på stan. fick även en doggybag från Miias jobb, Wallebergare. mmmm. grymt!

Lördagen var det upp tidigt som gällde, träffa JohanOchHanna vid krematoriet för lite runtvisning av det lilla skogsområde vi har. Blev en timme uppvärming med JoH sen en timme 24 min kräkträning med mig själv och Armin van Buurens smiskande basgångar. sjukt härlig runda i sjukt härlig höstskog, Oktober levererade som vanligt!

hem och duscha och göra sig ordning för kvällen, det bjöds på middag i Eslöv(the little big city of) med tillhörande öl och grappa, blev väldigt sent, var i säng kl 2 med bråkig mage, undrade hur morgondagen skulle te sig.

(Nöjd och skitig copy: http://segerfalk.com/)

Hilleröd CC anordnade en tävling som heter gribben MTB som går i gribskov utanför Hilleröd. Segerfalk sa att jag skulle ta med mig crossen för alla andra körde på cross, av 950 startande såg jag 25 crossar. fett! Uppstigningen kl 7 var inte trevlig sefter så lite sömn om med helt tom mage, energimätarn stod på noll men fajting humöret var på max. Hoppade in i fredriks bil och han precis med båten 10 över 8! sweet! Starten gick 20 över 10 och det var ett hav av cyklister som brännde iväg. inte sett så mycket folk sen Cykelvasan (som jag nu är anmäld till) och det här var en dimmig dag i slutet på Oktober(fantastisk månad) danskarna vet hur man arrangerar täfling!

banan var riktigt sur på sina ställen och önskade flera gånger att jag hade tagit MTBn men samtidigt glädjen att ta en kurva snabbare eller kötta om någon i en uppförsbacke som har MTB och jag kommer på cross är fan priceless. fick en hel del glada tillrop för mitt val av cykel. roligt roligt. På slutet missade jag en högersväng och körde in på 77km banan när jag bara skulle köra 41km. det fuckade min totaltid men min varvtid blev 1.16 med 1km kvar till mål. så top 30 hade inte varit omöjligt alls. Snittpulsen var 180 (91%) i 1h33min, så nu var det färdig skrutet. dags att sova...



LÄNGE-sedan jag hörde en så här bra låt! genuint välproducerat vällåtande UNZ! träffsäkert!

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0