Helg, ja just det!

Det har ju varit helg, den gick så fort så jag glömde den nästan helt.

Det började iaf efter jobbet ifredags, skyndade mig hem, fram med crossen och på med pannlampan sen rätt ut i pålsjöskog. Stel i hela kroppen så det blev inge vidare hårt men aj aj vad roligt det är. njöt av den kalla nattluften och de snustorra stigarna. efter typ en timme hade jag fått nog och styrde hemmåt. lite mackor och sen i säng. somnade sjukt snabbt!

Lördagmorgon, jag hade inte bråttom direkt. njöt av långfrukost med fötterna på bordet för att sen skrubba cykeln av all lera från snapphaneturen sen flera veckor sedan. den var väldigt fin där under. Olja hamnade på kedjan och min rumpa på sadeln se rätt ut i skogen. De nya malojakläderna som ni kan se på bilden ovan satt som en jävla smäck. jackan kan verkligen rekomenderas, lite längre ärmar så man kan sträcka sig efter styret ordentlligt och fint vindtät. underbart! skogen var lika torr och fin som under fredagskvällen så greppet och hastigheten på hojen gjorde mig helt lycklig! Satt i min stol framför datorn nöjd och glad! härligt att sen ha resten av dagen på sig att göra INGET! eller jo... en sväng till Koppi med Olsson blev det.

Sen kom Jens och Sara förbi och senare Miia, mysigt häng helt enkelt. Koppi stängde vid 5 så då åkte jag hem till Mor och Far, hjälpte dem släpa in deras enorma krukväxter i uterummet, tungt släp. Träffade Olsson i stan lite senare, jag åt pizza och Olsson drack öl. Det blev lite mer godingar under kvällen.

Den här gled rakt in på top 10 godaste öl  jag druckit, dock drack vi den på bishops arms så den hade säkert varit ännu piggare om den varit färskare. jag och Olsson njöt iaf. jag var hemma strax efter 1 somnade vid 3. Långt störigt telefonsamtal som drog ut på tiden. sånt som händer i guess.

Söndag skulle bli lite fixar dag, först lite MTB med Johan. Körde MTB utan musik i öronen så nu hörde jag verkligen hur jävla illa min cykel låter. det knakar och knäppet och dunkar och skriker iden, vad FAn kan vara fel? SUCK! får bli en runda på dissektionsbordet med den stora kedjepiskan!

(O-fett, helt nytt däck för 550:- och redan paj!)
Rundan var hur som haver fin. skuttade och hoppade på allt som liknade tillstymmelsen till ett gupp och la cykeln ner i allt som liknade en doserad kurva. härliga tider, tror Johan fick slita lite mer än mig verker det som.

Efter en jättesnabb fika på K med lite folk stack jag ut och promenixade, ringde kasper och önskade lyckönskningar på födelsedagen och med resan till sydeuropa och sydamerika, önskar ibland att jag hade sån äventyrslusta så man pallade åka så långt bort. hade varit något. Sen satt jag och tittade på vågorna i dryga timmen och lät ansiktet bli smekt av naturens 16 m/s. hur gött som helst! Frisk luft är en bristvara i mitt liv. kroppsfett är det inte däremot :)

På kvällen blev det film och sushi hos Johan, Hanna sov i soffan under typ HELA filmen men vaknade runt 12 när vi kollade på maskingevärs filmer på tuben.

en mycket trevlig helg måste jag säga. nästa helg blir det mer sol och mindre vind, då blir det landsvägscykel. härligt.

ha en bra vecka. i morogn ska jag på BANFF

godnatt

Kommentarer
Postat av: GammelGäddan

Jag får alltid slava när du kör med mig.. ingen rast, ingen ro.. Men kul va det. Tack för turen! Fler och oftare hade varit nice!

2010-10-04 @ 23:28:27
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0