Livstecken

Hej Bloggen.
Jag har varit lite upptagen med annat, typ Livet! Därför inte hunnit blogga så mycket. Därför tänkte jag köra en lågblogg på hela veckans äventyr.

Veckan flöt på bra, humöret på topp och det var kanske inte så konstigt då både Johanna och Pierre var på besök. Hela måndagskvällen hade jag fått lov att spela StarCraft2 med Buster och Pierre så det blev det. riktigt roligt,vi vann inte så mycket men uj vad roligt det var, sitta och skrika på varandra över skype.

(2 godingar, Johanna och "Italian-Stalion" Pierre )
Tisdagkvällen var Koppis, Charles och Annes rosteri och café fyllde 3år, har du inte varit där borde du besöka dem. Vid långvinkelsbackens fot, korsningen södra storgatan och fågelsångsgatan. du kommer inte bli besviken! Det var mycket folk, ett live-jazzband, tilltugg och förfriskningar. mmm

Pierre skulle åka hem redan onsdagkväll så vi passa på att svänga ihop lite tacomys, dock var min mage av någon anledning riktigt sur på mig så efter en välfylld tortillia fick jag vinka vit flagg, tugga 2 novalucol och lägga mig på soffan. Dock gick det över lagom till maten var uppäten, tack! TACK! bara att krama Pierre hejdå och gå och lägga sig.

Torsdag var det dags att röra på fläsket. Crossen stod framställd när jag kom hem från jobbet, lampan hade legat på laddning hela dagen så jag byte om snabbt som fantomen och drog ut i den mörka men inte så kalla natten. Första uppvärminingsvarvet gick bra, torrt och riktigt fint i skogen. Andra varvet kändes ännu bättre, bra tryck ut ur kurvorna så jag snålade lite på slutet för att kunna mosa ännu hårdare på sista varvet. Satte iväg som en tok och höll en bra borg på runt 17. ökade på till 18 för att sen få släppa ner till en 16. Sista biten samt ner för kinesiska muren och upp för trappan kändes som 19½ spyan var nära. Kom i mål 32 sekunder efter förra rundans bästa tid. störigt. Nästa gång, då jävlar! Rullade hem och kände mig nöjd, när jag kom hem luktade det mat i hallen, oh boy! Det stod en smarrig paj i ugnen, riktigt gott att kunna hoppa in i duchen sen äta varm paj framför TVn. ibland har man det riktigt bra.

Fredagsvällen spenderades hemma hos Johan. Anne (Johans syster) hade hjälp honom att tillaga lite smarrig mat. Vildsvinsstek med rotfrukter och svampsås, mumsig och rustik mat. en god öl till det och lyckan var gjord. Ännu en fin öl på Dalberg innan sängågn var inte dumt. (jo det börjar bli tomt på öl/matkontot nu)

På lördagsförmiddagen efter äggfrukost börade det spritta i benen så Mountainbiken åkte ner från väggen och rakt ut i skogen. Himlen var knallblå och helt molnfri, det blåste en svag bris och var mellan 5 och 10 grader, Kortbrallor med benvärmare med maximal smidighet och sommarsolbrillorna på näsan. Tempo tempo tempo. 1.9kg i däcken och benen gick som smorda. Höll mycket bra och jämt tempo hela vägen runt den vanliga rundan. 23.13 i snitt och 172 i snittpuls. nöjd som attans.

Direkt efter hemkomst vara det in snabbt som fan i duchen och på med rena paltor. Johanna var redan påklädd och fin så vi kunde dra direkt ner på stan. Jag på sadeln och Johanna på pakethållaren fort som fan i kurvor och överkullersten till Js stora förfäran. Skräckfärden slutade utanför Koppi där vi av ren slump mötte JohanochHanna. Vi åt mackor, drack gott kaffe och bara tog det lugnt, hann även prata med Buster en stund innan det bar av ut i kvällssolen. Det var helt underbart att promenera längst kajen och låta solen ösa ner på en, man får passa på att njuta nu. man ver aldrig när man ser solen igen. Senare på kvällen vräkte vi i oss kinamat och kollade på film och Fraiser. Top nice sista kväll med J!

(Jens, en röd prick i skogsbrynet)
Söndag morgon låg vi kvar i sängen så länge det gick, Johannas buss gick 11 så halv 11 rullade vi ner till knutpunkten. Bussen blev avvinkad och jag skyndade mig hemmåt, dock först in på ICA och handlade lite supplies till frukosten som bestod av bullar och mjölk, inte dumt alls. Sen omklädning, lite kyligare idag så tjockare jacka och dubbla strumpor i skorna fick det bli. brrr. Mellan husen i skuggan var det riktigt kallt, men ute i solen var det underbart.  Så det gjorde inget att jag fick stå och vänta några minuter på Jens, Sara och Johan. Vi styrde kosan ut genom pålsjöskog där vi konstaterade att det inte finns en enda förbudsskyllt mot cyklister, så.. ät skit sur gubbar och gummor!

(vem vill inte cykla här, jo surgubbar med gåpinnar, dom tycker alla ska promenera i 3kmh)

Efter 3 mils runtsladdande var vi riktigt nöjda. På slutet slarvade vi bort Johan så vi satte oss snyggt och prydligt nere på strandpromenaden och väntade, efter 6-7 minuter dök han upp. det visade sig att han inte ville köra ner för kinesiska muren (grusbacke vid pålsjökrog) för att han kanske var tvungen att köra upp för den sen igen. och vi ville inte köra upp för backen heller.  ha ha.  men till slut kom han ner och vi kunde rulla hem.

Det blev absolut inte den snabbaste rundan men fan nog den trevligaste jag kört på riktigt länge. och för att verkligen pressa ut det sista av solen satt vi på espessohouse i norra hamnen och njöt tills den gick i moln över Danmark. Då cyklade vi hem. Nu ska jag äta pizza. det är jag värd.

hej hopp.




Kommentarer
Postat av: Johanna

När det är sådär fint i skogen blir jag faktiskt sugen på att prova... :)

2010-10-17 @ 19:40:48
URL: http://showmewrong.blogg.se/
Postat av: johanna

:O i will hold this against you :)

2010-10-17 @ 19:44:36
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: GammelGäddan

Hörnet av Norra Storgatan äre faktiskt.. :)

2010-10-17 @ 20:07:00
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com
Postat av: Sätofta

Glidare, jag har skördat valnötter hela helgen. Hemligheten är nu avslöjad så nu vet du som håller mig i trim och låter formen vara på topp hela året. Lovar att du skall få en påse energi från Sätofta då de torkat.

2010-10-17 @ 22:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0