Ryck upp mig!


Igår var jag och kollade på BANFF mountain film festival, var hemma strax efter 23, men det vare värt. Riktigt häftiga filmer om bergsklättring, skidåkning, cykling och sånt. snajdigt. Gick såklart gratis då vi sålt deras biljetter i butiken. Mycket folk på plats så vi fick sitta på balkongen, gött att se ner på folk :)

Idag, onsdag, stod tiden stilla på jobbet, ingen ork, inte lust och inte så mycket kunder. både skönt och tråkigt på samma gång. Som tur är fick jag iaf skjuts hem så jag var hemma hela 10 min tidigare än vanligt, jag hittade ett mellanmål bestående av 12 glömda geisha sen gårdagens filmfestival, hurra! Dom mejjade jag ner i magen medan jag bytte om. temperaturen stod på +12 grader och blåst. kortbyxor, benvärmare, långt underställ och lång tröja, perfekt! Crossen åkte fram och ut i skogen. Först ett lugnt varv som inklusive uppvärming tog 30 min sen tänkte jag kötta ett varv allt va jag pallade på tid men halvvägs runt såg jag att jag råkat trycka på Start/stop knappen istället för Lap/time knäppen, knas, rullade resten av varvet tillbaka till starten som är vid tågbron mitt i pålsjöskog. 3dje gången gillt då? japp. rätt knapp blev tryck på och iväg som ett skott. Mina efterjobbet-stela ben fick slita ont i hela 18min och 32sek som det tod att plåga sig runt. Extra roligt var löparen jag sprang om i trappan med cykeln på axeln. hand undrade nog. Sen rätt hem och duscha. underbart.

jag fick en sån idag, någon som provat? funkar det? verkar lite hocuspocus? eller?

nu kommer det gnäll, pallar du inte. sluta läsa här. godnatt :)

Sen har jag kommit till insikt också, vilket alltid känns skönt. När jag började på cykelcity tyckte jag det var riktigt kul att cykla, jag hade börjat med det ganska nyligen så motivations och utveckningskurvan var brant uppåt. Tränade som fan, efter jobbet typ hela tiden och tyckte tillomed att det var kul att köra trainer. Men allt eftersom månaderna gick och säsongerna gick insåg jag hur mycket bättre alla andra blev, alla andra som inte behöver stå och gå hela dagen. På mitt jobb tar jag mellan 10-16.000 steg varje dag. jag går sällan utan jag springer nästan för att hinna med, och springer jag inte så står jag. sitter nästan bara på lunchen som är 30min. När jag komemr hem och ska sätta mig på cykeln får jag mjölksyra direkt och får slåss med det hela passet. jag har några veckor om året då jag kan träna ordentligt och det är på min semester eller någon enstaka lång helg.

Insikten är att jag blir inte bättre än såhär, och jag ska bara träna när jag känner för det. Att offra en ledig kväll på träning jag inte känner för för en bortkastad kväll. jag komer aldrig bli duktig, men kul ska jag ha!

Synd bara att många kunder som handlar hos oss tror att man är med i team cykelcity eller är/har varit jätteduktigt. ingen i vår butik (förutom Håkan) är duktig på att cykla, men vi tycker det är kul!

AMEN! godnatt!


(jag har en förkärlek till sånt här, hoppa in 2.12 in i filmen, unz unz)

Kommentarer
Postat av: Katarina

nuun, inget hocuspocus alls, god smak och elektrolyter. Funkar grymt bra på non-sugar distanspass. Igår körde jag Kona Cola under 3 h i skogen, smakar smält igloo med en aning ingefära:)

2010-10-07 @ 08:34:21
Postat av: Sätofta

Ja ja, då får man väl klassa sig som en Wannabe och dessutom som en kass cyklist som vill vara med i Team CC. Håller i och för sig med om att Håkan e grym men långt ifrån att alla är dåliga cyklister i butiken. Kom igen nu grabben, jag har tre barn en fru och alla kräver de lite av mig så att du inte skulle hinna få in det i ditt schema är bara en dålig ursäkt. Dessutom så jobbar jag 12 till 14 timmar om dagen och i tillägg så sliter jag ut tre par arbetskor per år på allt spring och jag får aldrig mjölksyra när jag tränar. Kommer in med lite goa chokladbollar nästa vecka så skall jag pigga upp dig och dessutom lovar jag att du får lova att ta rygg på mig under Fondot i Eslöv, deal?

2010-10-07 @ 21:41:59
Postat av: magnevik

du kass??? skulle inte tro det! kroppen kan behöva lite avlastning =)

2010-10-08 @ 23:05:02
Postat av: Segerfalk

Att ha kul är den bästa insikten!

2010-10-10 @ 21:49:23
URL: http://www.segerfalk.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0