Helg? va? näää

måndag kväll alltså, dagarna glider lite isär ibland.

Förra veckan gick så jävla fort, massa cervélo killar och tjejer var och hämtade cyklar, jätteroligt, så dagarna bara dansade bort. Lördagmorgon och klockan pep som vanligt, tänkte inte mer på det utan gick upp på rutin och gick till jobbet. På jobbet dök samtliga helgarbetare upp så jag började undra vad jag gjorde där... det gjorde dom också. Tänkte att jag lika gärna kunde åka hem men det han jag inte, fick ta en massa räserkunder som helgisarna inte vågade ta. Bland annat min gammla klasskompis Malin som beställde sig en liten Pinta. Sen fick jag äntligen åka hem.

(bland det bästa från Belgien)
Crossen stod i hallen och stampade som en galopphäst som bara vill ut Ut UT! och så fickdet bli. bytte om snabbt som fan, i sann crossanda blev det kortbrallor trots blött både uppifrån och nerifrån. Lite värmesmörj på benen kände jag att jag behövde då det bara var 13 grader och duggregn. Satte en jävla fart rakt ut i pålsjöskog. HURRA vad roligt det är med cross. Som räser fast mountainbike. man kan kötta i bocken men ta kurvor med sladd, trots bara några få slag under max i dyga timmen var ingen gladare än jag. Folk med paraply och regnkläder tittade både 2 och 3 gånger på mig där jag kom glidandes och bunnyhoppade över städstockar på min skrotcross. Lycka är att bli skitig, så är det bara. det sitter i en jag var 5! köp en cross!

När jag kom glidandes genom stan med svidande lungor och skakiga leriga ben tänkte jag, hur kan jag göra den här eftermiddagen bättre? direkt slog det mig, KOPPI KAFFE!!! sagt och gjort, jag styrde hjulen dit, mötte Mackan utanför, han undrade vad i helvete jag höll på med, han fick den korta versionen. Sen bjöd Chales in mig och lercykeln på kaffe, det var helt underbart. fick proteinrecoverybullshit. en kopp hett svart kaffe fick det att bubbla i mig igen. Nästan sugen på en vända till i skogen, men tanken på trappan upp från pålsjökrog fick mig att ångra mig. Innan jag skulle köra hem stoppade Charles en macka i ryggficka på mig och önskade trevlig helg. tackar!

Rentvättad cykel, rentvättad kropp och en macka i soffan framför TVn, perfa!


Buster ringde mig kort därpå och undrade varför det stod massa brandbilar utanför mitt hus, det undrade jag med och hängde ut huvudet. Något pucko längre ner på huset hade fimpat i en kruka med massa andra fimpar i som en tagit eld. smart!

resten kvällen blev duktigt slapp.


Söndag, dags att ställa upp för sina kompisar, kl 7 var jag, Johan, Jens och Sara på plats i Åstorp. Vi placerades ut parvis för att bevaka korsningar som kunde störa cyklister som passerade på banan, detta gick över förväntan och samtliga bilister gjorde som vi bad dem. Synd bara att detta ideella arbe tog 8 timmar. Lite långtråkigt. Sen fick vi hjälpa till att plocka ner målområdet och köra tillbaka alla grejerna till våran klubblokal. Många skyndade sig hem men ett fåtal raska kroppar gjorde en grym instans och fick skiten på plats. gött jobbat. Väl hemma somnade jag som en sten emd kläderna på, på sängen. vansinnigt trött. resten kvällen blev pizza och se film. gött.

Eftersom jag fick vinka med flagga åt bilister var det svårt att fota, tog 138 bilder, 1 blev bra, den är på Petter. fast dåligt skuren i underkant. hoppas någon annan tog bättre bilder.

Sen var det måndag morgon, eller var det? helt tappat räkningen, men trött var jag, oj oj oj. Segade som fan på jobbet för att sega mig hem och sega mit ut på Crossen och mitt i allt segandet kom min vän Borg fram och klappade mig på axeln, nu kör vi. Härligt. synd att det blir mörkt så jävla snabbt om kvällarna för sista varvet fick jag köra med ledarhund. såg inte ett skit i mörkret, riktigt obehaligt. nästa gång ska pannlampan på. men gött att få rulla lite.

nu ska det powersovas.

tja tja!

Island nästa sommar någon?

Kommentarer
Postat av: GammelGäddan

Tack för det fotot hahahaha. Hänger på när det är DustXplorer om ni behöver en gubbe till :P



2010-09-13 @ 23:18:58
URL: http://www.lasttrain2nowhere.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0