Ja så var det lite helg igen...

...och eftersom dom som inte redan åkt till Mallis åkte i Lördags så passade jag på att köra en härlig runda med mig själv och LadyGaGa på söderåsen.

Nog att det var mulet och grått men hela åsen var inbäddad i mjukt vitt fluff som var hlöt underbart att cykla i, fick nästan lite Stephen King vibbar med dimman. Helt vindstilla och tyst och mötte bara nån enstaka bil och motorcykel. Körde upp Norra Vram, sen höger vid Stenestad då jag hade lite ont om tid. Jag var så sugen så det blev en avstickare till Lotta på åsen innan jag öste på i medvinden hem. riktigt gött tryck i pedalerna hela vägen. 101km på 03.31. Nöjd för att vara på crossen.

Väl hemma fick jag synda mig ännu mer, snabbt ner på stan och leta vår/sommarjacka, det fanns för mycket att välja på. Det blev en snygg mörkblå efter många om och men. fint. Sen hängde jag och Johan på Koppi resten av dagen och kvällen, hjälpte till och måla lite. käkade Antipasto och lite tapas, riktigt smarrigt.

Hemma i lagom tid. skallade kudden HÅRT! benen kändes som kolasnören. yay.

I morse vaknade jag i tid kollade vädert, temperaturen och ALLA meterologsidor jag har, alla var överens, inget regn förens i kväll, gött. Kl 11.00 stack jag ut, 11grader varmt knappt någon vind, kortbrallor m benvärmare, inga skoskydd, långärmad cykeltröja och ingen mössa under hjälmen. Jag kände mig 200kg lättare trots att jag kört 10mil dagen innan och druckig 4 öl på kvällen. Benen var med, pulsen var med och jag var så lycklig. Efter en timme börjar det droppa lite, tänker att det kanske är dimman/kondensen som dropper från träden. Icke! efter 2 min häll-regnar det så in i helvete. Jag blir genomblöt på en sekund och vänder hem...

Märkte vändpunkten på kartan med ett rött kryss. Var så tvärskitig när jag kom hem så jag gick rätt ner i tvättstugan och lyckade panikboka en timmes tvätt. cykelkläderna åkte i princip av min kropp in i maskinen, härligt, man skulle ha egen maskin.

sen har jag bara ätit filmöjlk ochspelat Assassins Creed hela kvällen. helt fyrkantig i huvudet nu och har kolasnöre-ben som nån käck unge slagit knut på. usch, ingen trainer i morrn, tar det på tisdag.

akutsova nu, herrå!

Kommentarer
Postat av: Magnevik

Oj, Jag skulle aldrig våga stanna hos Lotta för att sedan cykla upp igen! Du måste vara riktigt stark..!

2011-04-04 @ 15:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0