Ringsjön Runt MTB

Jag efteranmälde mig och ställde mig till start halv 9, många snabba cyklar med cyklister jag aldrig sett förut. Detta kunde gå precis hur som helst så starten gick och när pacebilen drog oss ut mot skogen var det kul att se om någon ville hitta på något kul. Bilen släppte och inget hände så jag krutade på allt vad jag hade och fick med mig ett tiotal cyklister. De droppade av en efter en och efter 20 minuter var vi bara 4 kvar en från tetrapak fick punka efter hälften men det gjorde inte så mycket, han låg mest baktill och åkte med. Vi 3, en hässleholmare, en från lammhult och jag höll ihop och korsade mållinjen samtidigt. Vädret var blött och lerigt vilket passar min nya cykel fantastiskt bra, den matar på fint över de blötaste och halaste rötter och stenar men tar bort lite av fartkänslan då det inland känns som att den står still i uppförsbackar, dock har man mer fart mer in i backen tycker jag.

Tyvärr är det så att banan är under all kritik, det kostar 450:- att köra och pilningen av banan är så dålig att vi körde fel 4 gånger! Galet! Och vissa ställen gick spåret rakt över oslagen äng och gräsmatta. Bättre pilar och en vända med sittklipparen hade den varit kanonrolig. Antagligen har dom inte gjort nånting mer än att sätta upp pilar på banan. Lite Ringsjön Runt måtto, mycket pengar för minimalt arbete.

Trött blev jag i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0