Endomondo

Hela lördagen gick åt barnkalas i Göteborg så jag var rätt mos i huvudet när jag kom hem så det blev säng-gång väldigt tidigt.
 
Söndagen var vigd åt cykling men tyvärr var lördagens fina väder utbytt mot några få plussgrader och hård vind. Skamm den som ger sig, har man ny cyklar så har man så det var bara att klä på sig och packa sig iväg rakt mot vinden. Hur jag än styrde och vände mig hade jag vinden mot mig eller som bäst sida-mot men jag lyckades hålla rätt bra hastighet endå.
 
På jobbet är vi med i National Bike Challange, inte bara vi i Halmstad utan hela Trek globalt. Det går ut på att cykla så mycket som det bara går mellan 1 april och 1a Oktober i ett lag, sen det laget som cyklat mest vinner fina priser. I mitt lag "Twisting Tornadoes" är det 2 Amerikaner, en kines en japan och 2 från holland. Jag ligger 5a efter 2 rundor som man måste mäta med Endomondoappen som jag först tyckte var lite omstädigt men efter dagens runda tror jag att jag gillar den. När jag kör landsväg gillar jag att lyssna på musik, idag var blev det Solar Fields fantastiska platta Random Friday
Mitt i den något minimalistiska musiken flikade en kvinlig röst från endomondo in lite statistik hur get gick för mig genom att efter varje kilometer berätta hur långt jag kört totalt, hur lång tid det tagt samt hur lång tid senaste kilometern tagit. Det var fräckt i början sen efter 80 röstmedelanden blev det lite tjatigt, kanske går att ändra till var 10de km ist?
 
Jag intog soffan med ett lass pankakor för att kolla på Paris-Roubaix och vilken jävla rysare det blev. Cancellara tog segern med en cykellängd inne på velodromen i Roubaix, jag stod nästan i soffan och hoppade så spännande det var. härligt.
 
Ny arbetsvecka i morgon med massa galna upptåg både på jobbet och efter, så gött att längta tillbaka till jobbet en söndag. Se finbesök på Torsdag också.
 
hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0