Påskigt

Ursäkta mig, det har dröjt sen jag bloggade sist men det har varit påsk och jag har hittat på en massa kul som jag tänkte redogör för nu. inte så mycket för er, mer för mig själv.
 
I veckan som gick fick jag massage på jobbet och i torsdags var det dag före röd dag så då slutade vi kl 12 redan, ibland känns det som att man jobbar för google. På vägen hem köpte jag ett påskägg till Maria och 2 trisslotter, jag vinner aldrig på lotter men jag kan tycka det är kul ibland. Klart så vann hon på båda, 30:- x2 på båda lotterna vilket blev en bra fika på stan innan vi åkte till Malmö.
Vi träffade 2 kompisar på Bastard i Malmö för att äta oss igenom deras meny. jag har viljat åka dit flera gånger men aldrig haft tid eller ork(prioriteringar) men nu blev det av. Bastardplanka til förrätt med kallskuret, paté och massa annat gott på. Sen kyckliglevermousse följt av kalvtunga som var riktigt gott, avslutade med flädersorbet. Nöjda och mätta i magen, samt lite runda under fötterna åkte vi hem till Helsingborg igen.
Långfredagen ska man ju igentligen inte göra så mycket på så jag försökte ligga kvar si sängen så länge som möjligt men det gick sådär, det ryckte för mycket i benen. Jag gillar att ligga på soffan en hel dag, men det värsta jag vet är att göra det med flottigt hår och samma kläder jag sovit i så jag hoppade upp på monarken och körde ett helt galet spy pass så benen stod rakt ut efteråt. 500 watt i 30 sekunder följt av 30 sekunders vila sen på det igen, vila i 5 min sen 5 till och efter det 5 till, man är inte kaxig efter en sån runda ska ni veta. men OJ så skönt det är att parkera sig framför netflix resten dagen sen, i rena kläder! mmm!
Efter en dag på soffan kände både jag och Maria att vi behövde komma ut lite så efter frukost på sängen klädde vi på oss och drog till Köpenhamn. Det blev lunch på Maven med sjukt goda Musslor och ett glas Sauvingnon blanc till efteren timme på Illums bolighus, man skulle ha mer pengar och mer plats hemma, suck!
Med väskan lastad med kataloger och lite fina grejer till hemmet bar det vidare till de mysiga stråken runt Istergade och Ölbutikken. Packade på mig mycket jag orkade bära som synes ovanför innan vi smet in på Mikkellerbar och smakade igenom deras soritiment på fat. Yacamatto var på besök i krananrna och vi lät oss väl smaka.
 
På Lördagen hade vi både Marias och Mina föräldrar på middag, jag fixade hjortgryta, inte så påskigt eller vårigt men väldigt gott blev det. Marias pappa fixade även vår lampa i badrummet så nu ser man vilken shampoflaska man tar när man duschar, hurra!
Söndagen bjöd på fantastiskt väder så jag unnade mig en långpromenad med mina norska vänner Kvelertak i lurarna i nästan 2 timmar sen var det lagom att hoppa upp på monarken. Rutorna på balkongen sköts bort så solen kunde värma på riktigt bra och vinden höll sig helt borta, första utomhusturen i barbent var ett faktum. Sol, svett och spyintervaller. Så jävla härligt!
 
Lite masi och resten av chokladkakan vi hade till efterätt i lördags sitter fint nu.
Det kan bli en spännande vecka nästa vecka då jag har massa kolfiber på väg in. hurra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0