BikeFit 1.0

Jag är nyligen hemkommen från ytterligare ett äventyr, eller äventyr och äventyr, det blir ju alltid ett äventyr när ja är med.
 
Vi började måndag morgon med en produktpressentation av Shimano på ett hotell inte långt från kastrup, spännande med ny ultegra Di2 grupp och nya XTR carbon-tub-hjul. Sen vidare mot flygplatsen, fram till checkinautomaten... fuck! Gissa vem som har glömt sitt pass, jo jag! Några få minuters överläggning med SAS personalen drar jag till Malmö för att fixa nytt tillfälligt pass hos polisen. Taxin väntar snällt utanför och kör mig tillbaka och jag hinner tillochmed med rätt tåg tillbaka till kastrup. När jag kommer fram har min incheckning stängt så jag får ta min stora duffel som handbagage och sätter av igenom säkerhetskontrollen, ut med schampot i en jävla fart sen mot passkontrollen som är hundra meter lång. Jag armbågar min igenom kön, får min stämpel och kutar så in i helvete mot min gate som är längst bort och missar planet med 30 sekunder. Efter att ha suttit och vilat en stund, hämtat andan och sett mitt plan lyfta beger jag mig mot ombokningen. Mitt ärende har tydlingen egagerat en hel del personal så dom tycker lite synd om mig och bokar om mig till planet 3 timmar senare helt gratis. supersnällt. Sen kan resan mot Milton Keynes börja... herregud.
 
Jag var framme på hotellrummet strax efter midnatt efter att en kille som heter Ali hade kört landsbygdsrally med mig from busstationen. Min kollega Mino som åkte med planet jag missade hade varit på plats ett tag så vi smsade godnatt och somnade. vilken jävla dag...
 
Morgonen började friskt, frukost och en kalldusch, varmvatten har dom inte uppfunnit ännu sen iväg till Trek HQ vilket var en riktigt häftig byggnad, lik vårt kontor i Halmstad, mycket polerad betong, stål och glas. UK lagret som dom har i samma byggnad var inte att leka med heller.
Kursen leddes av Jes och Wayne från Trek UK, riktigt sköna killar med koll på läget. Förmiddagen var teoretiskt och handlade mest om att lära känna kunden och intervjuteknik för att få ut så mycket information som möjligt utan att vara ohövlig eller låta det ta för lång tid. Eftermiddagen var det dags att hoppa upp på cyklarna och börja trimma till varandra. Böjlighet, balans och eventuella skador skulle granskas, jag hade tur som som fick min kollega Mino, han har kört motorcross och har knappt en rak linje i kroppen. men efter lite måttande med laserlod och vanligt lod satt han faktiskt väldigt fint. Det ska bli kul att få fitta hans räser inför sommaren då han knappt fixar att cykla i mer än 2 timmar med sin dåliga höft. Mig däremot var det inget direkt fel på, rak som en spik och böjlig som en kobra. gött.
Här är det Scotts tur att hoppa upp på en duktigt feljusterad Domane 6.9, även han satt som en kung till slut trots taskig rygg och axlar.
 
Kvällen avslutades med gemensam middag på hotellet, halv tio gick det inte att vara vaken längre, huvudet var fulllt av intryck så det var skönt att få somna.
 
dag 2 började med en riktigt djupdykning i kroppens anatomi med lite praktiska inslag. Det var väldigt intressant med otroligt mycket information, det känns som om det är något jag behöver fördjupa mig lite mer i och typ köpa Phils bok eller något.
 
Efter lunch var det dags att hoppa upp på cyklarna igen och prova de sista djupgående momenten vi gått igenom, klossplacering, hålfotsstöd och styrjustering. Knäviklarna jutserads med laserlod så att allt såg rakt och snyggt ut.
 
Dom som inte han klart fick fortsätta morgonen efter så hela sista dagen spenderades med att finjustera. Eftersom jag jobbat lite med BikeFit innan var det inget som var direkt främmande för mig men dock något jag vill lära mig mer om hoppas jag får praktisera mer också. Det var en lärorik resa på alla sätt, inte bara ur bikefit synpunkt, man ska inte glömma passet eller åka till england på vintern, jag fick inte en enda varmdusch på hela veckan men jag har träffat många trevliga människor. Massor att sätta in på kunskaps och upplevelsebanken. Jag hoppas jag får gå steg 2 i kursen i spetember, det skulle vara fantastiskt. Så är det någon som behöver en BikeFit är det bara att hojta till. jag behöver öva!
 
Eftersom jag frusit konstant i 4 dagar och bara duschat kallt samt bara fått vittbröd och pommes att äta så känner man sig lite kasslig, längtar upp på monarken, hoppas på ett pass i morgon.
 
hej hej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0