Tiden den går

Aldeles nyss vad det början på februari och jag var på väg till England och jag hade precis fåt nytt jobb och allt. Snart är det April och jag undrar hur fan hände det? Vinden drar fortfarande i husknutarna och snön kommer och går. Väderleksrapporten ser ingen hejd på farbror frosts minusgrader och det kan fortsätta vara kallt långt in i April verkar det som, hemskt. Jag vill bara att min armada med cyklar ska komma så jag får åka ut och röja. 
I lördags hängde jag lite i en cykelaffär och snackade lite cykel, det var roligt, Micke och JonW var också på plats. Det blev inget tränat då jag var hemma ganska sent men det kommer fler Lördagar!
Söndag förmiddag är min "Micketid" med soffhäng, bra kaffe och lite mjuka toner ur stereon men den här Söndagen spenderades i min vän Lars mancave. Jag blir så avundsjuk på folk som har hobby/cykelrum. Lrs har sitt i källaren där han har en komplett verkstad med alla verktyg du kan drömma om och massa cykelprojekt överallt, downhillcyklar, cyclocrosscyklar och i mitten en Madon 6.9. I min Mancave ska jag ha en soffgrupp, en TV och en ölkyl också. givetvis ett lås på dörren också. Från insidan! ha ha ha. Min frambroms på äppiken har strulat sen i våras men är nu återställd till fabriksstandard och nitar som aldrig förr, tur då att hojen ska säljas.
 
Eftermiddagen gick åt att köpa kostym, jobbigaste jag gjort på länge och då har jag kört mycket motvind och tunga intervaller. Jag var helt utschasad när jag kom hem och gjorde inte många knop resten av kvällen, verkligen ingen träning i vilket fall.
Ikväll blev det lite lugnt benvisp i vilket fall, värmde upp 10 min på hög kadens sen parkerade jag wattmätaren på 220 watt och bara satt och körde i 45 min sen varvade ner 5 min riktigt skönt med den tjockaste huvtröjan på mig. Jag hoppas på några riktigt bra 4or onsdag och torsdag sen får vi se hur helgen blir, ute eller inne, träning blir det!
 
godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0