Vilken vecka!

Det känns som att den här veckan varit riktigt långt. Förra helgen jobbade jag på lördagen så söndagen fick gå till att träna och slappa. I veckan som var kom det ett 20-tal handlare till kontoret för att bli undervisade i massa spännade saker av mig och Mino, det var en skön skara gubbar och killar. Det var lite spänd stämning första dagen som det brukar vara men dag 2 blev bättre då alla hunnit bil lite bekanta.
 
Det här med att stå och prata inför folk för något jag skulle vilja vara riktigt bra på då det inte var något 20-minuters föredrag jag skulle hålla utan en timme på onsdagen och mer eller mindre hela dagen på torsdagen. Jag blir alltid så imponerad av personer som kan stå helt obehindrat och prata inför folk som om det vore vad som helst. Kanske nån kvällskurs vore på sin plats då jag kommer göra det här fler gånger och i grund och botten är det riktigt roligt när man lyckas fånga folks intresse.
 
I fredags var det dags för ett av årets bästa släpp på bolaget så jag gick lite bananas
Utöver de här hittade jag även: Abstrakt12, BooGoop, Brewmance, swagger juice, oak aged Yeti och 12.12.12
 
Helgen var i vilket fall riktigt nice, det märks att man börjar bli gammal när sovmorgon till kl 9 känns som världens lyx sen att få fortsätta med frukost på divanen i soffan så är den dagen gjord. En snabbträff med Monarken på balkongen hann jag med också, 3st 10minutare på tröskeln sved riktigt gött, kanske inte den första intervallen men den sista var helvetet fast i mina ben.
Efter lite dusch och fika blev det en spontanresa till Malmö där jag inte varit på år och dar, vi gled runt på stan några timmar sen landade vi på Vapiano där vi hängde resten av dagen med massa gott rödvin. Marias kompis Mattias kom förbi med sin sambo och vi drack mer vin, tiden gick och vi var hemma kl8. Jag avslutade kvällen hos Johan med lite mer gott i glaset och Harry Potter, grabbigt? 
Söndagen var typ finaste dagen hittils i år, i alla fall tills man gick utanför dörren, det blåste rätt bra. Men vi kom upp på cyklarna i vilket fall och ut. När man väl har klätt på sig alla vinterkläderna kan man inte bara vända hem igen och lägga sig på soffan så vi krigade på. Jag och Maria har rätt tjocka pannben så 9-10 m/s motvind stoppande oss inte. Har man sagt att man ska cykla till Mölle så gör man det, rain or snow! (US postal service much?) Vägen dit var sådär kul, leriga stigar och motvind så man knappt hörde vad man tänkte i sin lilla windstoppermössa. Men när vi vänt och var på väg tillbaka var det roligare, man känner sig som Lance, pow!
 
Maria den lilla stackarn dog på soffan medans jag hemma-mannade mig lite, stekte pannkakor, städade, lagade köttfärrsås och bakade en kaka. Nu halvligger jag i soffan och sörplar på sista vinet som inte åkte ner i köttfärssåsen samt glider runt på YouTube. Fan vad jag älskar när kreativa människor har så mycket pengar att dom kan göra i princpit vad dom vill. DaftPunk kan det... njut!
 
 
Ny vecka, nya äventyr. Hurra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0