Samanfattning

Tja Tja bloggen, för jävla längesen jag skrev något här, tråkigt.
 
Det har hänt mycket på sistånne så jag har inte haft ork eller motivation att plocka fram datorn och skriva något. men nu tänkte jag mest för min egen skull samanfatta de senaste veckorna.
 
Lidingöloppet MTB
Jag och Fredrik åkte upp med fullpackad bil och släp till Lidingövallen och riggade upp vår mässmonter under fredagen. Kvällen spenderades inne i stan på Raw comedy club, någon sen sänggång men det var det värt! Under lördagen hjälpte vi tvåhjulsmästarna med däckförsäljning/däckbyte och att visa upp våra fräsiga cyklar, bland annat min egen XX1 pimpade Superfly pro SL. Vädret var fint och folk som passerade genom mässan för att hämta nummerlappar var vid gott humör och riktigt peppade.
På söndagen skulle jag själv köra loppet så jag försökte ladda så gott jag kunde med stödstrumpor och en rejäl frukost. Men överkroppen var inte så pigg efter allt lyftandes och bärandes så korsryggen la av efter 25 minuter sen bestod loppet av full gas i 10 minuter sen släppa styret och sträcka ut ryggen sen gasa igen. På en snabbåkt med kuperad bana var det inte någon lysande taktik. Trillade in på 95te plats av 1100 vilket jag får ta och vara nöjd med. Huvudsaken är att jag kom i mål före killen med löpartights och kallingar över. man var lagom mos när huvudet träffade kudden kl 0200 efter att ha varit igång sen kl 6. Kanonrolig helg med Freddan och Kaj som körde i tweedkostym och matchade byxor på en helstel stål 29er.
 
Träningen i veckan efter gick fint, lite igångdragsintervaller blandat med teknikträning och ett ganska bra fartpass på landsvägshojen. hann återhämta mig bra på jobbet med mycket vätska.
 
Långa billingeracet
Årets första och jobbigaste långlopp gick som vanligt på härliga billingen vid skövde i perfekta förhållanden. Maria fick sjuts till Halmstad på fredagseftermiddagen så såfort jag var klar på jobbet drog vi iväg mot Skövde. Vi checkade in på billingehus som ligger 300 meter från målet och begav oss ner på stan för att äta lite italienskt(läs: pasta) innan sänggång. Starten gick inte förrens kl 11.00 så jag hade gott om tid att förbereda mig med allt som skulle fixas. Jag rullade ner till starten med Nico och Patrik och han värma upp lite innan jag infann mig i goa' gammla fålla 3, vi får se om det kan bli fålla 2 nån gång... Sen gick starten, inte med startpistol som många kanske är vana vid utan en volvo V70 tuta, when i skövde... ha ha!
 
Långlopp är som ett långt XC race, fullt ös från sekund 1 och billingen är extra hård då starten går upp för billingen på till en början asfalt sen riktigt riktigt brant grov grusstig. Benen känndes superduper och bara matade på och jag var snabbt i kapp många i fålla 2. pulsen låg parkerad stabilt på 10 slag under max. Det här känndes för jävla bra. Lika så de brutala tekniska nedfarterna starx efter var kanon. Superflyen verkligen flög nerför och 29-1 däcken sög sig fast i kurvorna och släppte loss mig som en projektil ur kurvan. man kan säga att jag kännde mig oövervinnelig. Ut på banvallen gick vi hop ett stortgäng och jag tänkte att jag skulle vara lite taktiskt och inte ligga längst fram och göra jobbet åt alla andra utan jag placerade mig lite längre bak. På ett litet krön sprack det precis på cyklisten framför mig och jag orkade inte gå upp och köra ihop så jag lugnade mig och lät nedförsbacken gör jobbet. I nästa tekniska passage kom jag dock ikapp igen och kunde gå om. Härligt. När man ska upp för billingen andra gången har man precis kört genom fina öglunda och möter en rejäl uppförsbacke som bara blir värre och värre, här kom min klubbkompis Nils i kapp mig halvvägs upp oc vi slog följe en lång bit tills vi skulle in på en teknisk stig och någon skar över i mitt spår och trängde ut mig i skogen. Jag minns att jag såg en stor sten vid sidan som jag tänkte klicka ur och skjuta ifrån på men jag missade och tippade rätt ut i granriset. ouch! Kravvlade mig upp och tog mig upp på hojen, fick ner rätt växel och kunde börja trampa igen, då var hela gruppen som bortblåst, fan!
efter ca 5.5 mil kom lidingökrampen i ryggen tillbaka och det var mer eller mindre kört för mig del. Det finns inte mycket till slätåta partier de sista 2 milen på billingen så det blev till att bita ihop och ta sig i mål. Det låter som en sjult kass bortförklaring men benen var fan guld dock inte ryggen. jag tappade en massa placeringar och kom i mål 5 minuter efter Nils på 03:49, någon jag är sjukt missnöjd med... Ni vet att benen pallar med långlopp iallafall!
 
i Fredags var jag hos Anita och fick benen mer eller mindre krossade krosryggen blev massera och stretchad samt lite hemläxa på stretchingövningar.
 
Lördagens 5 timmar på hallandsåsen var inga problem för ryggen trots riktigt dåliga vägar bitvis och en droppskillnad från sadel till styre på 8cm. Långa lugnet... jag är redo för dig! men först granfondo Eslöv. och nu en promenad i regner och en kopp kaffe. Det bästa med helgen är inte att man är ledig utan att man längtar tillbaka till sitt jobb och sina treviga kollegor som också har hittat på en massa äventyr. Mino på sin motorcross, Johan från fålla1 på göteborgsvarvet och Finnarna som vi tydligen slog i nån hockeymatch?
 
over the bar, and out!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0