Lite bättre!

Usch vad det vred sig i kroppen kl 10.00 idag, när jag visste att starten gick i Finnmarksturen, men men, det kommer nästa år också verkar det som, och bockstensturen kan bli torrt och fin för en gångs skull!

jag hängde lite med Mamma idag, gick en sväng på väla och fixade lite nödvändigheter som batterier, för-shamponerade bilsvampar (sjukt bra till en lerig cykel och kostar bara 3.90:- st!) epic! några kläder pallade jag inte titta på, blä. någon som vill handla åt mig? Sen köpte jag så in i helvete mycket mat, tror aldrog jag köpt så mycket mat till mig själv på en gång förut, tungt att gå upp för trappan sen, ai ai! men jag är sjukt nöjd såhär på kvällskvisten med ett fyllt kylskåp en nästan städad lägenhet och en smaskig amerikansk öl.

jag köpte bl.a. en ny mus idag, den gammla jag har är sen 2002 (ja, den till datorn) så nu känns den frächare och alla knapparna funkar vilket är skönt när man spelar Starcraft2 vilekt jag och pierre har gjort hela kvällen, skojjeli skoj när man asswhoppar folk som sitter hemma och skiker framför datorn. hä hä hä.

så nu är frågan, vilken tar jag först?

som du kanske ser har jag uppdaterat min blogg lite, med lite nyare bilder på frammsidan, tänkte det vore fint med några från iår, hoppas det smakar. nu ska jag sova så jag är frisk på måndag. hej hopp!

Tråkigt

Tråkigt att sitta hemma, det är så satans varmt i min lägenhet så jag längtar bara ut, borde sammla krafter för att gå och köpa appelsiner eller något annat sött och nyttigt.

Till min stora glädje kom jag över Robyns senaste: Body talk pr. 2... riktigt bra, och riktigt glad blir man.

nu ska jag försöka gå ner till ICA och handla, även släpa hem min cykel som sår parkerad nere i stan.
hejsålänge

Den stora besvikelsen!

I våras var min cykelmotivation ganska lika med noll, klubbsplittringar, dåligt fungerande cyklar och en formkurva som kan liknas med en vampyrs EKG... men sen började jag titta på bilder och kolla i sporttracks på olika tävlingar och insåg att det är ju ganska kul men dom där långa sega MTB loppen, speciellt finnmarksturen som jag kört 3 år innan. så varför inte ett fjärde.

Styrde upp cykeln med hjälp av Jocke och började träna, det gick ganska bra och formen blev lite bättre. Finnmarksturen närmade sig med stormsteg, så i måndags kväll känndes det lite surt i halsen, skit med det tänkte jag det ska mer än så för att stoppa BeachMachine! Nu sitter jag och är bängförkyld med snor som rinner ur både näsa, öron och ögon och Finnmarksturen är på lördag... Pfcuk!

jag finner inte ord för min besvikelse, lessen är bara förnamnet... hoppas ingen tänker ringa mig i helgen för jag kommer ligga under 2 täcken, dricka cognac och ha mobilen avstängd!

GODNATT!

Kalabaliken i Kungsbacka

I går körde jag och några andra hundra galningar GranFondo Kungsbacka, det va kul såhär i efterhand men väl där på banan var det ganska hemskt.

jag jobbade lördag förmiddag vilket gick ganska bra, hade oc hgöra hela förmiddagen men inget överdrivet springandes som det kan bli på helgerna. Skulle skynda mig hem men i villan och kaoset på stationen hamnade jag på tåget mot malmö, fuck! Dock gick jag på tåget tillbaka såfort jag kommit till stationen, skönt. Sen fick jag lägga benen på ryggen hem för att tvätta cykel, mig själv och packa väskan. Kl 6 satt både jag och Charles i bilen på väg mot Kungsbacka. skönt.

Väl framme började det regna och våra kamrater vi skulle dela stuga med hade suttit ute och ätit men fick nu bege sig in under tak, vi kokade pasta och grillade smaskig korv m pesto som visade sig vara örtsalt. fett. proppmätt och sömning fixade vi det sista på cyklarna och somnade samtidigt som vi småpratade.

Abrupt väckning halv 7. skickade benen över sängkanten och insåg att det var en våningssäng. hej och hå. Alla var ganska goa i huvudet i den tidiga morgonen så stämingen var ganska låg tills Charles kickat igång kaffet sen blev folk piggare och började surra med sina grejer. Påklädning, nummerlappsnålande och inpackning i bilen.

Vi var på plats i god tid och han både värma upp och snacka med folk i startklungan, såg ut att bli roligt tills starten gick och det började regna, tunga hårde droppar till en början men allt eftersom pulsen gick upp och kroppen blev varmare kände man inte av regnet förutom att vägbanan var glashal  och det tog inte lång tid innan första vurpan var ett faktum. Några killar gick ut i diket och någon låg mitt på vägen, ouch. Det otäckaste jag såg var killen brevid mig som nitade frambromsen och gick över styret och landade med ansiktet först in i killen framförs bakhjul. det ljudet förjt av skrav av cykel mot asfalt kan jag höra fortfarande och jämrande folk på marken. fy fan. sen flaskor som kom rullandes längst marken i klungan och dubbelhjulsläpp på killen framför mig kunde sänkt mig men jag höll mig på hjulen. tack för det.

Efter det började klungan röra på sig ganska bra och farten var sällan under 40 vilket resulterade iett snitt på en bit över 39 efter ca 8 mil. Jag kände mig pigg som fan och hängde på i alla uppförsbackar och låg skitbra med i klungan utan att slita ut mig alls tyckte jag. Men efter ca 100km kom en riktigt seg backe och jag spände musklern allt vad jag kunde och gick på ren vilja upp och låg med klungan riktigt bra och när det planade ut lite va någon "nu är det västa över" och jag kände at jag hade stenkoll på situvationen men icke, backjäveln fortsatte och jag kände hur jag föll som en sten rakt igenom klungan, jag blev lämnad och ifrån åkt. På krönet kom det upp lite andra killar som också trillat av, bland dem Fredrik jansson och Charles, vi bet ihop och satt in ALLT vi hade för att köra in klungan, själv låg jag på 98% av max i flera minuter och bara pressade att vad mina små ben klarade av, vi såg klungan komma närmare och närmare och när vi tillslut var i kapp var vi mitt ien uppförsbacke. Jag bet mig kvar  så länge det gick men var för klen och fick släppa där pilen pekar.

Alla krafter hade lämnat mig, likaså inspirationen, motivationen och lusten. jag var arg så jag nästan grät över att jag inte var bättre än så och efterhand som energin dog i kroppen försvann sinnena. Sista milen till mål var som i en mjölpåse, en iskall sådan. men jag tog mig i mål och inte på en helt jättekass tid heller. 15 min efter Charles. och 10 min efter Menthos som slog mig IGEN... grrrrr.

Deppade lite i mål så jag tyckte det var lika bra att gå och ducha och äta så fort som möjligt och då kändes det mycket bättre. Vi gjorde processen kort och åkte hem ganska kvickt. 2 trötta grabbat och 2 riktigt skitiga cyklar i en bil, mit humör var ganska lågt hela vägen hem, tills middag med pannbiff och kantarellsås blev uppstyrt, en bra film och en smakis på 2 goda öl gjorde kvällen kalas bra. somnade riktigt gott gjorde jag iaf! härligt.

Cykeln gick som en klocka, missande inte en enda växel och svarade kanon, det var min kropp som var vek, skyller på dålig vitargoladdning(ingen alls) samt magsjukan i tisdags, läs lite längre ner.

godnatt.

Matförgiftning

Rötmånad var det någon som sa?

jag har alltid skrattat på bästföredatumen på div. matvaruförpackningar, men i natt vaknade jag halv 2 av att något var jättefel, genomsvettig och en jätteklump i halsen. sen va klumpen i munnen och sen var det kört. Det sprutade ur alla ändar och efter 4 tim och många vändor i badrummet var det borta, matt, svettig och trött fick jag sova runt 5.

i mitt fall var det ett paket skinka som kanske inte förvarats så jätte lufttätt eller en matlåda från förra onsdagen. i duno? allt är i soptunnan nu iaf. blev en rätt lam dag på jobbet också. satte i mig säkert 3 liter vatten. pleh.

joooo just det, som om inte magen var nog, en elledning hade gått av för tåget någonstanns efter ramlösa så INGA tåg kunde gå söderut på hela förmiddagen vilket resulterade i att skånetragiken fick beställa in 10 backup bussar som aldrig kom. Tur för mig att jag träffade min gammla kompis Maja som ringde sin pappa som körde oss till landskrona där tågen gick. 20 över 11 var jag på jobbet med vulkan-huvudvärk. usch och fy.
HD.SE

sen van jag min första 1v1 match i starcraft2 idag. det tar sig, protos is the shit kan man säga!
godnatt

sen lyssnar du HÄR!!!

Bilder

Det här med bilder är för mig ett gissel, jag står nästan alltid bakom kameran när det är cykelevenemang och när jag inte står bakom kameran och cyklar är det större evenemang och då blir bara eliten fotograferad och inte den som kommer på typ hundradeplats. Så nu under cykelvasan blev jag fotad 3 gånger och 2 av bilderna är faktiskt ganska bra, och eftersom mitt bildföråd på mig själv är lågt så tänkte jag köpa en av dessa bilder. men vilken?

hjälp mig.

Nu hoppas jag Jocke kommer hem från pubrundan snart så jag kan döda honom i Starcraft.

godnatt!

Cykelvasan, lite detaljer!

Ganska stel i benen idag faktiskt, längesen jag fick träningsvärk av cyklarna. känns kanon. Jobbet gick bra idag, vi var inte så många på plats så jag fick springa ganska mycket hela dagen, men timmarna gick fort och jag fick åka hem, snackade med Koppi Charles på vägen hem och han undrade om jag inte skulle köra GrandFondot i kungsbacka och det har jag ju varit lite sugen på men inte orkar planera, så Charles erbjöd mig en helhetslösning med stuga, mat och transport, jag blev mållös och tackade ja! så efter jobbet på Lördag drar vi rakt upp oh cyklar ännumer, får bli ett raskit intervallpass i veckan för att skaka om lite. kul kul kul!!!

Lite Vasaloppsfakta tänkte jag dela med mig av

kartan talar ju lite för sig själv, ödemark och skog. fräkt!

höjdkurvan var lite av en besvikelse, ska man kalla sig Downhillcyklist nu eller? bättre med finnmarksturen näst-nästa helg, den ser likadan ut fast tvärtom. najs!

Sen kan man se att det inte är något fel på hjärtat heller, snittpuls på 174 och jag spenderade 2h20min i zon4 och 47min i zon 5. inte undra på att man var lite trött när man kom i mål.

man kan hitta mycket kul på det däringa Internettet. Mannen heter Alfons och bor någonstanns i Afrika, hur han har fått tag på en av Åstorps CKs klubbtröjor är okänns men vi borde skicka alla våra gammla tröjor ner dit. snyggt jobbat Afrika! score!

godnatt!

Cykelhelg

Jag har haft långhelg men knappast legat på latsidan. I fredags blev jag upphämtad halv 8 av Jocke och Anders för att bege oss mot dalarna och Valsaloppet på mountainbike. häftigt. glad stämning och ösregn hela vägen upp.

Vi hyrede en pytteligen stuga på sollerön med typ 2 dubbelsängar i och en vask det var allt, men jävligt billigt. Kvällen var jätteskön så efter cykelfix och en grym lasagne hemma hos Anders med vänner somnade vi gott redan kl22 med grusväg i höghastighet i tankarna.

klockan ringde 05:00, brutalt uppvaknade, men inget val. ur sovsäcken, titta ut, plaskbött överallt, det hade kommit 50mm regn under natten, hurra... frukosten tvingades ner i magen och alla grejerna som skulle med i ryggfickorna preppades i små plastpåsar utifall leran blir allt för påträngande. sen stuvade vi oss in i bilen och åkte mot Mora.

Vi hade fixat bussbiljett och hämtat ut nummerlappar dagen innan så allt som behövdes var att parkera bilen och ställa sig i kö till cykelfrakttransporten mot sälen. Nog var kön lång och lastbilarna få, men alla kom med och iaf våra cyklar kom fram i tid, härligt.

(Jocke slummrar lite någonstanns mellan Mora och Sälen)

Vi hade 1½ timme till att slå dank på startområdet så vi gick och hälsade på Ronny från Duells som stod och bytte däck för fullt och kollade när dom släppte iväg elitkillarna som startade en hel timme för oss vanliga dödliga. sen var det dags att ställa sig i fållan och börja känna av nervositeten och bajsnödigheten som alltid kommer innan start. normalt brukar man stå i fållan 10min max en kvart på ett vanligt långlopp och nu stod vi i 45 min och fick ändå stå i mitten. men det blev vår tur och startern skickade iväg oss och samma sekund det pep till om chippet i startmattan växte hornen ut. Upp för startpacken var jag inte under 180bpm en enda gång och jag var snabbt ikapp de "snabba" i min startfålla som var nr:15 och jag var snabbt om dem. några tappa killar med stela gafflar försökte hänga på första milen men fick ge upp vid en 20m lång lerpöl som jag seglade snygg i genom när alla andra försöka smyga på sidan.

Resten av loppet bestod av riktigt snabb grusväg, långtråkig men snabb asfalt och riktigt rolig och lättåkt stig. kalaskul. Stannade inte en enda gång och satte inte ens ner foten. Det var maxtryck i pedalen hela vägen in i mora. Skitkul! Snittpuls på 174bmp och tiden blev 03:20, 40 min efter vinnaren och en 4de plats i herrar motion, av 2600ca startande. känndes ganska kul det med.

(Nöjd hest efter målgång)

Jag väntade snällt i 37 min på Jocke som kom i mål nöjd med kramp lite varstanns. Vi gick ganska direkt och duschade och åt lite mat. Fantastiskt snyggt ordnat med dusch till alla och mat till alla 4000+ cyklister, jag är klart imponerad. När dom andra 2 rullat i mål styrde vi kosan mot en parkering ute på sollerön för att packa om grejer och slänga skräp medan Anders duchade i deras stuga sen körde Jocke och Anders hem i riktgit bra fart. Synd att behöva lämna dalarna så snabbt, det är jävla fint uppe i mellanSverige. men jag ska dit igen den 27de, ha ha.

Sängen var ruskigt skön att lägga sig i och ögonlocken slöts per automatik när huvudet rörde kudden för att sedan öppnas 6 timmar senare då klockan ringde, dags för mer cykel. Det är söndag morgon det har regnat hela natten och idag ska det cyklas bjäre runt.

(ser kanske inte så glad ut, men nöjd iaf)

Det började riktigt blött efter en snabb efteranmälan och lite skitsnack med dom flesta man kände, blötan kom inte uppifrån utan underifrån. 20 cyklister i 40kmh drar upp rätt mycket vatten. plehhh. Som tur var bröts klunga av lite ganska snabbt så man inte behövde jobba över sin förmåga. Men efter 5 mil kom kattviksbacken som är lite halvlång och ganska brant, där fick jag lucka och satte iväg, jag fick med mig 5 man som låg snyggt på rullen när jag hittade en ficka med outnyttjad energi. Jag drog hela ekipaget i mål de resterande 4 milen. benen känndes kanon, lovar gott inför Finnmarksturen den 28de!

(Fan vad jag älskar den här cykeln, hur hårt man än pressar så vill den bara ha mer stryk)

Träffade min gammle vän Erik senare på dagen, vi käkade på koreansk resturang och något så gott har jag inte ätit på länge, magiskt med 2 öl och lite skitsnack. härlig helg. kan det inte alltid vara såhär.

godnatt.

tänkte lägga ut banprofil och höjdkurva i morgon, titta då.

CykelVasan

hej och hå.
det verkar som att cykelvasan blir av trots allt, startled 15... och nummer 4610. men jag startar och det ska FAN bli kul. hurra!

tänkte bara bjuda på en bild jag skrattade gott åt.

nu ska jag sova. väskan är nästan färdig packad. i morogn ska cykeln tvättas och benen rakas, sen så :)

godnatt

Semester^2

Jag har fortfarande semester, och gött äre, därför haglar inte blogginläggen. tyvärr. Det är ju kul att skriva. Sen jag kom hem från Arvika förra Onsdagen har jag hunnit med 8 träningspass och 2 vilodagar, benen börjar kännas ganska okej och ska nog överleva både Cykelvasan och Finnmarksturen.

Jag har även hunnit träffa min fd. Chef nuvarande Polare och numera Poliskonstapel Robban, känns dom evigheter sedan vi sågs så vi käkade räkmacka drack lite fin öl och pratade om livet och framtiden. riktigt trevligt.

Några av träningspassen har varit 100% rekreation och umgänge med Pappa, man ser honom så sällan så nu när man har tid kan man ju hänga med gubbarna ut och ljuga lite. Sånna här skördetröskor är sköna att möta på små landsvägar utan mittmarkering. Han hade "mustachen" på släp bakom.

Annars har jag mest hängt på Koppi, misstänker att dom är rätt trötta på mig vid det här laget, ha ha. Men dom serverar ju bara goda grejer där. grymt kaffe och Episka kokostoppar. mmm

Sen gick jag ner mig och köpte StarCraftII... Så i morse hade jag ont i huvudet och mådde illa efter 7½ timmes mittinatten spelande. Explotioner och flimmrande graftik, shit man är inte 15 längre. Så i kväll har jag tittat på spännande fiskeprogramm om en kille som metar karp på engelska landsbygden. ah, skönt för ögonen.

i morgon står det "2-3tim skoj i skogen" på schemat. jag tror det kan bli kul, vad tror du?