GranFondo GenRep

(innan du börjar, scolla längst ner och tryck på play, så har du något fint att lyssna på medans du läser. Det är mycket text idag)
Idag lovades det soligt med inslag av moln, svag vind och temeraturer på ca 12-13 grader.... HA HA HA HA

Första 32 minuterna fram till och en bit upp på söderåsen var det fint, sen började det stänka och efter frösta fikastoppet regnade det hyfsat, inte så det störde men så vägbanan blev blöt och det stänkte friskt från alla håll.
Fint jämnt tempo hela vägen med lite rusher i backarna som jag kunde vara med ganska bra på, aldrig varit någon backkung och kommer aldrig bli det heller, men sista var jag inte. Extra kul en dag som denna var att alla bönder hade nog ringt runt till varandra i morse och stämt av att i dag skulle det gödslas med all gammal grisskit man hade liggandes. Efter att en traktor varit på åkern kan den dra med sig flera hundra meter härlig nygödslad åker ut på vägbanan, lite fuktigt regn 40 trötta cyklister och du har en härlig lördag. Vi såg ut som skit, allihop, och luktade som skit också. härligt.

Efter sista nedfarten till kågeröd tog vi hårt till vänster och då trissades farten upp. Jag föll genom klungan som en sten och fick bita mig kvar som siste man, klungan bröts av i 3 delar och jag var hjälplöst i den sista. Vi drog och slet allihop men kom ingen vart så vi styrde upp en fin rotation i riktigt hög fart, alla var lika trötta men 10 sekunder var kunde vi gå fram så fick man vila 50. det räkte för att dra ikapp 2a klungan som vi körde med hela vägen till mål. Det är skönt när både fötter och ben har domnat bort pga mjölksyra, så är det huvudet som trampar. Skönt att komma i mål, skitig och glad och med Lars Granholm i handen. go dag!

Sen fick jag sitta i Lasses bil och mumsa Twix jag fårtt av Björn, hade det riktigt bra i väntan på Jocke. När han kom blev han bemött som en kung, aplåder, kramar och vi nästan bar honom av cykeln. Inte nog med det, han körde mig hela vägen hem till Helsingborg sen, vilken kille, jag står SÅ i skuld nu!

ikväll har jag tvättat allt, Vanish oxy-action gick loss bra på grisgödslet så nu är mina kläder gula och fina igen redo för ännu en dags slitage i sadeln.

själv ska jag dricka en liter vatten. i morogn blir det nog mer cykel och kanske lite byggarbete. mål väl.

Här är den föresten. ska ta en bättre bild sen när gaffelröret är kapat och så.

Liten Preview

för er som troget läser min blogg, ja ni är allt en 30st, här kommer en bild på min hoj som är typ 95% klar.

återkommer med full spec, vikt osv.

måste sova nu. dödstrött. herrå

Sista Paketet

Igår tog vi alla farväl av min lilla farmor, det var en jättefin minnesstund och man fick ta farväl på ett respekfullt och värdigt sätt. Kändes mycket bra efteråt.

Lite synd att man bara får klä sig så här snyggt vid så tråkiga tillfällen.

Idag fick jag dom sista prylarna till min MTB så i morgon ska den byggas om

Ny styrstam och klingor som jag börjar undra om dom inte är försmå, ska se om det går att göra något åt.

Nu fattas bara ett gäng vettiga klingbultar, men det vet jag precis var jag kan hitta i morgon, hurra!

Bilder på en ganska lätt och snabb hoj kommer i morgon.

godnatt

Paris - Söderåsen - Roubaix

I morse kl 0900 hämtade jens upp mig utan för dörren, det är vad jag kallar service! Vi styrde ut mot söderåsen och träffade Olsson på Tingvallas parkering.

Vädret var exemplariskt, klarblå himmel, inga moln och knappt någon vind. Lite kyligt i början men efter 25min åkte västen av och grabbarna tog av sig benvärmarna senare också. Det bjöds på backar, mer backar, och en satans massa sten och riktigt stökigt och bökigt. Det var nog den jobbigaste terrängen jag cyklat i men höll gott mod och kryssade mellan vassa stenar.

Hemma på parkeringen var vi jävligt nöjda, men vem hade inte varit det efter 2.28 på Jens bakhjul.

Vi packade oss hemmåt ganska kvickt för att senare sammanstråla hemma hos Jens och Sara för att kolla på årets bästa tävling, Paris Roubaix. Det är som det låter en tävling mellan Paris och orten Roubaix, men det roliga är att det går på långa sträckor av pavé(google it) vilket gör att det vurpas hej vilt.

Dagen till ära, Kebabpizza, kändes värt efter dagens prestationer.

Med ca 64km kvar gjorde Thor Hushovd en sk. "Micke Strand" och la sig på cancellaras hjul och vägrade släppa, ville inte gå upp och dra, ville inte hjälpa till att köra ikapp en utbrytning, sur gubbe med andra ord. Vilket resulterade ien 8de plats. cancellara gjorde en helt vansinnig manöver och körde ikapp första klungan och körde ikapp utbrytaren från 1min18sec till 47sec. Det är fan galet! Men Det var Johan van Summerens lopp, denna ganska okände hjälpryttare/vattenlangare låg bra till i första klungan och försökte sig på en utbrytning, ingen brydde sig. Sen höll det hela vägen in i mål. Underbart att se en vuxen man gråta glädjetårar. Bra lopp, inte världsklass, men jävligt bra, trots en barnslig Hushovd.

God öl till bra cykel, helt klart värt!

Sen fick jag flytta möbler hela kvällen, onajs med ben gjorda av kolasnören.

begravning i morgon, onajs.
godnatt

Hjulafton

Fy fan vad uttjänt den ordvitsen är. men man drar den om och om igen...

Här är dom iaf, mina nya kolfiber MTB hjul på 1294g, är jag nöjd? JA! jag är nöjd!
Det är ENVEs 26" XC fälgar med DTs AeroLite ekrar i vitt och Tunes King och Kong nav.

Blev snyggt med rosa.jag har styrlager i samma färg och även växelhöljen.

Efter vi stängt butiken smällde jag på däck, slang, kassett och snabbkopplingar, blev riktigt bra. Jag har tyärr inte vägt ännu, tänkte vänta tills i morgon om jag hinner få på skivorna. Längtar tills jag fåt testa dem. mmm

godnatt (tack Jocke för bilderna)

Ja så var det lite helg igen...

...och eftersom dom som inte redan åkt till Mallis åkte i Lördags så passade jag på att köra en härlig runda med mig själv och LadyGaGa på söderåsen.

Nog att det var mulet och grått men hela åsen var inbäddad i mjukt vitt fluff som var hlöt underbart att cykla i, fick nästan lite Stephen King vibbar med dimman. Helt vindstilla och tyst och mötte bara nån enstaka bil och motorcykel. Körde upp Norra Vram, sen höger vid Stenestad då jag hade lite ont om tid. Jag var så sugen så det blev en avstickare till Lotta på åsen innan jag öste på i medvinden hem. riktigt gött tryck i pedalerna hela vägen. 101km på 03.31. Nöjd för att vara på crossen.

Väl hemma fick jag synda mig ännu mer, snabbt ner på stan och leta vår/sommarjacka, det fanns för mycket att välja på. Det blev en snygg mörkblå efter många om och men. fint. Sen hängde jag och Johan på Koppi resten av dagen och kvällen, hjälpte till och måla lite. käkade Antipasto och lite tapas, riktigt smarrigt.

Hemma i lagom tid. skallade kudden HÅRT! benen kändes som kolasnören. yay.

I morse vaknade jag i tid kollade vädert, temperaturen och ALLA meterologsidor jag har, alla var överens, inget regn förens i kväll, gött. Kl 11.00 stack jag ut, 11grader varmt knappt någon vind, kortbrallor m benvärmare, inga skoskydd, långärmad cykeltröja och ingen mössa under hjälmen. Jag kände mig 200kg lättare trots att jag kört 10mil dagen innan och druckig 4 öl på kvällen. Benen var med, pulsen var med och jag var så lycklig. Efter en timme börjar det droppa lite, tänker att det kanske är dimman/kondensen som dropper från träden. Icke! efter 2 min häll-regnar det så in i helvete. Jag blir genomblöt på en sekund och vänder hem...

Märkte vändpunkten på kartan med ett rött kryss. Var så tvärskitig när jag kom hem så jag gick rätt ner i tvättstugan och lyckade panikboka en timmes tvätt. cykelkläderna åkte i princip av min kropp in i maskinen, härligt, man skulle ha egen maskin.

sen har jag bara ätit filmöjlk ochspelat Assassins Creed hela kvällen. helt fyrkantig i huvudet nu och har kolasnöre-ben som nån käck unge slagit knut på. usch, ingen trainer i morrn, tar det på tisdag.

akutsova nu, herrå!

Dumma mage

Vaknade tidigt i morse med såndär jävlig magkramp jag får ibland, suck. Den ville inte ge sig idag så jag fick försöka sova i sittandes i fosterställning vilket resulterade i kramp i baksidan av båda låren. Detta resulterade i sin tur att jag var hemma från jobbet. Alltid tråkigt, jag gillar nog mitt jobb rätt mycket och framför allt när det händer så mycket. vill inte missa någon inleverans av kul prylar eller missa ett sälj på en fet cykel. Fast främt får jobbet tiden att gå. idag har klockan gått MEGA långsamt, dock var jag magkrampen inte över förens långt efter lunch och jag åt inget innan kl3. men fortfarande har det sniglat sig fram.

Jag har kollat ifatt på sveriges mästerkock iaf. Benen i högläge och finskorna på. kan inte vänta tills jag får ut och testa dem.

även laddat kamerablixten med årets batterier, dom håller vekligen ien evighet som här lithiumbatterierna. värt 80:- för 4st.

kan skryta med att den här veckan har 0st träningstimmar. mer pepp nu än nånsin på att cykla.

nu ska jag sova. fredag i morrn. gött.