Semesterbloggen

Fan det här med semester borde man göra oftare! Knappt hunnit sitta vid datorn, varit mycket att stå i! som det ska vara.

Igår gick jag upp ganska tidigt,eller ja, tidigt för att vara semester, halv nio tror jag. Snörde på mig cykelskorna och köttade loss en timme intervaller. 4min på max sen 5-6min vila. riktigt gott. Sen raka vägen hem till J och brassa på en fet brunch med allt gott man kan tänka sig, ägg, bacon, rösti, keso... osv osv. Efter det var paltkoman ett faktum, vi soffpotatisade ett tag innan vi stack ner på stan, kaffe på koppi och inspektion av nya cyklarna, fina grejer! Sen ner till ett stängt hauffes, besvikelsen var ett faktum. så vi satt på en bänk nere i hamnen hela eftermiddagen och hade det trevligt. Vi mötte upp med Buster på vägen hem, han hade varit i Stockholm några dagar, vilken lirare. Sen skulle cykelkläderna på IGEN, Helsingborgs cykelklubb Fix skulle ha onsdagsträning och kag tänkte jag skulle passa på att vara med för en gångs skull.

Snabbt kom jag på hur tråkigt det är att träna i grupp med folk man semi-känner, alla bara frågar om mitt jobb, när rean börjar elelr om vi har några bra priser på något... suck. jag har fan semester, jag tycker det är sjukt ohyffsat. Ingen undrade hur det var med mig, elelr hur det gick med min träning eller nånting, det vara bara mitt jobb. tillslut tröttnade jag och ignorerade det. blev lite putt så när det började skyltspurtas visade jag var skåpet ska stå. framför allt från domsten, upp för backen förbi kullagunnarstorp och sen på Hittarpsskylten, där flög dom av en efter en, kände mig otroligt stark.skönt när benen svarar.

Sen raka vägen hem till J och laga mer mat. Lax med linser och cous cous, asgott. sen kollade vi på animerad film och drack trocadero. somnade som en sten när huvudet träffade kudden. pow!

blev 1½ timme återhämtning i regnet i morse. sjukt skönt.

Kommentarer
Postat av: Olsson

Fy fan va bra det är med semester! Har du J på besök i helgen oxå? Annars kan du följa med till Vårgårda och Uddevalla på tävlingar, med kamera eller cykel :)

2009-08-13 @ 15:13:36
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0