Caturday fun


vaknade med ett ryck 2min INNAN väckarklockan (sjukt) och mer eller mindre hoppade upp ur sängegn. kollade ut, lite blått, lite moln 0.0grader och mer eller mindre vindstilla... opti! tryckte ner en skål blåbärsgröt som numer är favoriten och hoppade (ja verkligen) i mina cykelkläder och cyklade bort och mötte Nico, vi styrde mot Ängelholm. det va lite kyligt i början men det gick över när solen tittade fram, fantastiskt klart och fiskt och skönt ute så timmen det tog att cykla dom dryga 3 milen till ä-holm  gick ganska fort. På plats mötte vi upp Olsson, Mattias, Toni, Jonas och Jeff. Det skulle vist gå fort idag och så blev det. frusna stigar i skogen är varje vintercyklists våta drömm, man kan köra hur fort som hellst. Nya gaffeln var underbar, den käkade upp allt stök och bök så jag kunde mer eller mindre flyta fram över rötter och stenar och frusen lera. smooooth. När det är så roligt glömmer man hur jobbigt det är, jag låg och jagade Nico ett bra tag och när stannade in för att vänta på resten var pulsen uppe på 185bpm utan att det kändes jobbigt. fantastiskt, all äcklig innecykling har haft effekt. efter nästan 2 timmar stoj och stimm i skogen drog vi hem, dom andra åkte bil, jag och Nico cyklade med våra stumma trötta ben. sjukt värt. 9 mil ganska jämt blev det


sen gick jag och blev klippt, kort och skönt och fint, tack Mimmi! nu ska jag tvätta och laga mat.

.slut

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter hääärligt!

Caturday :D

2009-02-28 @ 19:59:52
Postat av: jonas l

Nice, miss you much down there

2009-02-28 @ 22:36:02
URL: http://www.cerro.dk
Postat av: Robban

Respekt!

2009-02-28 @ 23:05:08
URL: http://ostbage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0