25 1

första delen av min födelsedag är avklarad

jag gick upp tidigt i morse, är man ledig och fyller år får man fan göra något vettigt av dagen. Hopp i cykelskorna och ut och glida en runda, fincyklade upp till kullens fyr och kräkcyklade hem. skönt och vacket väder. kände mig lite som en elitcyklist och kunde dra ut och träna en torsdagsförmiddag. lyx, det är man värd!

Cykeln är ju en födelsedagspresent till mig själv. grattis till mig själv!

jag han inte mer än komma hem och duscha förens föräldrarna kom förbi. presenter de-luxe. I vår familj har vi aldrig varit mycket för födelsedagspresenter/julklappar men i år fick jag massa najs grejer. det bästa var ju klart kaffekokaren, riktigt fin sådan. så är du sugen på en kopp kaffe kan jag numera fixa det!

Kokaren invigdes direkt tillsammans med tårta! inte dumt när man precis varit ute och svettats i solen i 2.5 timmar.

Sen fick jag öppna mer paket. fan vad roligt, jag har nog inte fått så mycket grejer sen jag var riktigt liten!
När jag var i Göteborg tappade jag mitt turarmband utanför trädgårn' och efter det gick verkligen allt åt helvete, så mamma gjorde ett nytt åt mig med kraftigare tenn/silvertråd för att det ska ge ännumer tur och det kan jag behöva nu när jag ska ta tag i mig själv. Tänker aldrig ta av det. Mamma är grym

fick även ny köksduk, och tallrikunderlägg, soffkuddar och massa andra sköna grejer som man kan behöva,även blivit lovad en fin pepparkvarn när jag hittar en jag vill ha, någon som vill med ut på pepparkvarnsjakt? buster? :D

Sen åkte vi till Tegel i Rydebäck och käkade lunch, kalvfilé med jordärtskockemos och brunsås, galet och gott! nu sitter jag och tar igen mig framför datorn, ska ner på stan och fixa lite grejer strax, det är så jävla varmt bara, blå himmel och gassande sol,det måste betyda att jag är snäll! ja, jag är fan en snäll människa!

Big wheels keep on turnin'

fortsättningen på min sköna dag kommer senare, nu ska jag ut! CIAO!

Kommentarer
Postat av: Ionna

GRAAATTIIIS Mike- boy! Låter som du haft en härlig dag hittills. Vi ses lite senare antar jag. Jo btw, tips på pepparkvarn. Fick en jättebra och snygg kvarn från mamma o pappa i julklapp. Den har t.o.m. vunnit red dot design awards :) Tror de finns nere på atmosfär i stan. Den är i laminat med keramik-kvarn. Så går att mala kaffe i också. Och så är den lite konformad överst så det går lättare att hälla i det man vill ha i. Eh...ja du får komma och ta en titt någon dag.

2009-07-02 @ 17:46:05
Postat av: jonas l

Nice dag. Grattis här med! På tal om pepparkvarn så är det Skeppshult som gäller, svart gjutjärn och mörk trä, riktigt fina.

2009-07-02 @ 21:46:51
URL: http://www.cerro.dk
Postat av: Joakim

Zassenhaus med keramisk kvarn så klart.

Kaffebryggaren är grym. Jag häller i vatten och när jag måttat upp hälften av kaffet så är det redan klart.

Fattar inte hur den gör.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0