Super-Söndag

Jag sov riktigt länge,ända till 10 faktiskt. runt 12 snåret kom Hans förbi och fick sina pedaler utbytta sen gjorde jag brunch men stekta ägg och mackor och keso i drivor. gotti gott. Sen var det horizontalläge ett bra tag innan det började klia i benen. Det hade slutat regnaså jag klädde på mig lite läckra cykelkläder och drog ut på räsern, bara trampa planlöst och få lite frisk luft. Kände mig lite som Forrest Gump när han var ute och sprang, jag bara körde och körde och körde och tillslut var jag i Ängelholm... varför stanna där när bjärehalvön är så jävla fin. satte av rakt ut bara. jag kom till förslöv som ligge rnågra klick utanför Ä-holm, jag började känna igen mig, jag spenderade MÅNGA sommrar i dom krokarna och sommarstugan jag bodde i låg inte långt utanför så dig tänkte jag ta mig.
Nostalgitripp deluxe att få cykla på dem vägarna igen, cyklade förbi huset där Buster bodde på sommaren, tyvärr var det helt förändrat så jag ville inte ta någon bild på det.  Farmor och farfars hus var såklart också förändrat, några konstnärer som bor där nu, flippat. men det var sig likt,lite läskigt att se det ur det här perspektivet.
Precis där jag stod när jag tog bilden drog jag min första vurpa med cykeln och ärret har jag kvar på höger knä, det är så mycket man minns närman kommer tillbaka till platser man inte varit på läääääänge. Sen fortsatte jag ner till stranden för att kolla bäcken låg kvar. det gjorde den! Det var precis här jag träffade buster sommaren 1993 sen har det bara gått utför, bäcken fördämde och fördömde vi säkert 10ggr varje sommar men vi lyckades sällan hålla skiten mer än än kvart. men så var man när man var liten. dum i huvet!
Vid det här laget hade jag varit ute i 3 timmar så jag började tänka på refrängen, styrde hemmåt ut genom vejbystrand för att inte bara köra på samma vägar och sen körde jag såklart lite vilse i Ängelholm, jävla stad att hitta i, pffff! grymt skönt att komma hem men säg den lyckan som varar, hann bara in i duchen och dricka lite mjölk innan det bar av ut igen.

Bifogar en liten karta om ni vill köra samma runda.


Hannes ville fiska och det var jag fan också sugen på.
Kullens spets blev målet och fy fan vad skönt det var där ute, blåsigt ljummet och salt! fan vad jag älskar havet, ska aldrig flytta från det. Så mycket fisk blev det inte. hannes fick 2 torskar och en taggig ful jävel, någon som kan artbestämma den åt oss?

Duktig skönt var det att få gåoch lägga sig iaf. sov som en sten. och fan vad arg jag var när klockan ringde i morse.
ska gnälla lite om min dag senare. nu ska jag äta... shooo!

Kommentarer
Postat av: Robban

Grym blogg, grym cykelrunda, grymma foton, grym uppdateringsfrekvens. Keep it up! :D

2009-07-20 @ 20:31:00
URL: http://www.polisen.se
Postat av: Ionna

Hannes visste nog vad det var för firre. Giftig är den iallafall. Hörde ni skulle upp till Bohuslän senare i sommar. Kul! Där du...havet är fan magiskt. Då får ni fiska i fjordarna också :)

2009-07-20 @ 20:51:07
Postat av: j

nu måste jag skriva här med! men jag tror det är nån slags knot, fjärsing är väl den som är giftig? den är också taggig.

2009-07-20 @ 21:34:11
Postat av: Hannes

Det var en Simpa, skönt när minnet står still ibland..

2009-07-21 @ 08:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0