Life is good

Jag har det så jävla bra. Jag vaknar på morgonen, i tid oftast faktiskt. Jag har ingen hals som är tjock eller svider, jag har ingen näsa full med snor och inget huvud som bankar. Jag tycker synd om alla jag känner som har eller har haft långdragna förkylningar eller andra halsorienterade sjukdommar, jag känner mig privilegierad att vara frisk och så länge jag håller mig frisk ska jag träna, och fan inte klaga. Krya på er, ni vet vilka ni är.

Lördag morgon började i mina mått mätt tidigt, kl8, grötfrukost m A-fil och annat gott. Sen påklädning och upp på hojen kl9. Rätt ut i en mulen skånsk vinterförmiddag, första 40min gick benen rikigt segt, så segt så jag undrade om jag inte bara skulle vända om och hänga framför TVn i stället. men sen släppte det och kroppen och hjärtet kändes riktigt bra. Öste på på ett jämt fint tempo hela vägen som bitvis var belagd med blankis, så blank att tom dubbisarna släppte i kurvorna. efter 3 tim och 30min var det skönt att komma hem.

Han med nöd och näppe hem, kasta in hojen i duschen och mig själv efter, byta kläder och äta en avocado sen ner på stan kvickt som fan. Hade ju en order på Systembolaget att hämta ut. Vips så satt jag på Koppi och drack deras kaffe och hade 48st Mikkeller+Koppi IPA under stolen, hell yeah! tro nu inte att jag ska dricka så mycket öl, 12st är Jockes, 12st är Johans och 12st ska Jens och Sara ha. så 12 öl plus lite give aways kan man ju gott ha. (har redan druckit 2, hah) Resten av kvällen spenderades med en köttfärslimpa och StarCraft2, sen i säng tidigt.

Söndagsmorgonen blev också riktigt bra, sov lite längre, ända till nio, sen mötte jag upp Olsson halv 11 för en 1½h lång intervall längst landborgen, riktigt skönt och för en gångs skull kändes benen piggare än pulsen, stackars hjärtat fick slita hårt idag. gött! Minns ett parti längst havet vid Hittarp med solen i ögonen och vinden i ryggen, då tänkte jag ör mig själv, fan vad bra man har det. sen kom nån jävla uppförsbacke.

Resten av dagen bestod av hushållsarbete, sånt tråkigt skit som måste göras men som är sjukt gött när det är klart, Diskat, tvättat och städat, sen gick jag ner på Koppi igen och tog mig en eftermiddagskopp sen ut en sväng i fina vädret.

kvällsmat. blev riktigt gott.

det ligger 7 matlådor i min kyl och väntar på att bli uppätna, gött när man inser att kassan kommer bli kärv ännu en månad, undrar vad jag gör med alla mina pengar... ah, juste...

godnat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0