Bont Cycling Shoes

Äntligen dök dem upp.
Ända sedan i julas då jag fick reda på att vi skulle sälja Bont i butikn har jag varit sjukt sugen på ett par Vaypor. Det hjälpte ju inte att Thor Hushovd vann VM i ett par. *sukt*

Tillslut kom dem ändra från Australien till mig, och er andra som också vill ha ett par ego-skor.

Tänkte börja lite med mitt fotproblem. Jag har en extremt låg fot utan att vara plattfot, normal-långt och högt fotvalv men otroligt låg vrist. Till detta an man lägga på väldigt spretiga tår speciellt en stortå som drar lite åt sitthåll, utåt. Att hitta skor som sitter riktigt bra på foten har varit helt omöjligt för mig om dom inte ligger emot stortån har dom varit breda som badkar och tvärtom. tråkigt.

Väl hemma riggades ugnen med tajmers och termometrar och precessen sattes igång. Jag följde termometern noga efter att ha läst instrukyionerna 25ggr för att inte överskrida varken tid eller temperatur. När dom kom rykande ur ugnen hade dom ändrat karaktär helt, från att ha varit ett par stenhårda raceingsätesliknande skor var dom nu mjuka och fina som vilka NikeAirs som hellst, förtom bottensulan då. jag langade i mina superfeet sulor och drog åt. Sen sod jag med 30 grader böjt knä med rak rygg och väntade tills dom svalnat. det tog ca 12min framför datorn. Nu sitter dom som om dom vore gjutna efter mina fötter, tighta på sidan, episkt hälgrepp och bara en milimeter kvar fram till storstån när jag pressar ner som hårdast. Tight fit! underbart. jag är så glad så jag kan gråta. jag har skor som passar mig och jag fixade det hemma i min egen varmluftsugn.

nu längtar jag efter sommarcykling i mina superstyva supervälpassande Bontskor. Hurra!
(enda negativa just nu är att jag måste slipa ner det högra superfeetinlägget lite på högersidan då jag känner anten av inlägget. när det är gjort. EPICx2!

motivationsfilm


godnatt

Kommentarer
Postat av: jonas l

Grymt, du slog mig i skoklass ;)

2011-03-30 @ 07:51:11
URL: http://cerrol.wordpress.com
Postat av: Åsa

Ser härligt ut :)

2011-03-30 @ 10:06:03
URL: http://asacornander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0