Minisemester

Ibland behöver man bara komma bort från allt.

Jag och Maria drog till Köpenhamn Tors-Lör och bara gottade oss. Checkade in på hotellet som låg nästa på på H.C. Andersen boulevarden runt halv 1 sen bara strosade vi runt på stan och letade efter ett bra lunchställe och vi mer eller mindre snubblade över "Maven" som låg i halva kyrkan på Nicoai plats, skitmysigt och jävligt goda musslor. mmm. Sen mös vi vidare i höstdimman.

Det blev en rejäl bunkring på ölbutikken och varsin smarrigt välhumlad öl på Mikkellerbar innan vi gick hem till Marias kompis som bodde bara ett stenkast från oss. Mer Pasta och vin öl och långt in på småtimmarna, jävligt mysigt. dagen efter var vi lite slöa så vi fikade mest och gick på Illums Bolighus och Illums bolig avdelning, samma grejer, olika lokaler, 30m från varandra, skumt.

På kvällen var det dags för middag, på Ködbyens Fiskbar. Stället ligger i en nerlagd slaktarhall och serverar de bästa musslorna jag ätit (inte för att jag ätit så överdrivet mkt musslor) och sen lågtempad rödspätta. mums! Avslutade med en espresso-martini som icke gick av för hackor. Nöjd, mätt, glad och lite rund under fötterna var vi hemma runt halv 1.

Dagen efter mös vi mest i sängen och åt en sen frukost, packade ihop och åkte hem. Köpenhamn bjöd på ett varmt och skönt höstväder som man nästan inte ville åka hem i. Men lagom skönt att komma hem till. trött men nöjda och glada. Caroline bjöd oss på middag på kvällen, fler som vill bjuda? jag har inga pengar! I morgon ska jag till tandläkaren :(

fick med mig den här från ölbutikken.

Idag var den rikiga elektrikern i mitt kök och röjde, alla elutagen funkar, alla lampor lyser och köksfläkten funkar. HURRA! vad skönt. nu ska bara handtagen och diverse täcklister och fronter på. sen så!

Maria styrde Kolan ner till Malmö för att  hämta våra efterlängtade stolar idag, efter en timmes tjabbande på ILVA fick vi med oss alla 4 hem, att det kan vara så svårt ibland. suck. men fint blir det. och Periodiska systemet hänger snart på bästa platsen.

hur var det med träningen? hmmm. kanske nästa vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0