Velodromen

Specialized, som är ett märke jag börjar gilla mer och mer, skickade oss till Falun för utbildning. Eller det var chefen som skickade oss, men specialized bjöd in... hur som hellst.

Till Falun åkte vi, vi hämtade K.N. på vägen och sladdade in på parkeringen runt 20.30. Snabb inchecking och vidare ut för mat. Olearys blev det, stendött och maten tog 50min på sig, snabba puckar. Sen rätt i säng som 3 döda sillar.

Dagen började med snabbfukost på hotellet och powerdusch. Jag är så jävla nojjig när jag bor på hotell, skärpar inte ner och håller alla mina grejer snyggt i väskan för att göra det lätt för städerskan, fint av mig va. Sen började hjärntvätten, fast en mycket trevlig sådan, istället för den vanliga uppläxningen var det här mer som gruppterapi. Massa gissningslekar och jag har nog aldrig varit så aktiverad nånsin. Fast alla ville ju bara ut på banan och röja. Vi fick en snabbkurs på en timme om hur man gjorde och vad man skulle tänka på, längsta timmen i mitt liv. Sen fick vi kötta på och det var roligt i typ en timme sen var det tråkigt med vänstersvängar. Dängde ett varv på 13.8 sekunder, en hel sekund långsammare än Sanna Kallur... satan, tjejdäng igen.

(en disikerad hjärna)
Upp på rummet och ducha och slappa och dricka lite öl i väntan på middan. sen en lätt utång och några öl på stan. fast Stockholmaren Rickard som drack ett stearinljus kommer jag fan inte glömma.

Dagen efter, efter massa härlig fakta om carbonramar (visste ni att det tar 12 timmar att tillverka en såndäringa plastram...) fick jag prova att dänga 2 snabbvarv på banan, gick skit, 13.87 och sen 13.86... sur som tudor tackade vi Specialized för att dom varit så snälla mot oss och mosade in oss i bilen(utan att ducha) och brände raka spåret hem. Krachade brevid Maria halv 1, han med en snabb godnattpuss innan jag tokdog.

fan vad roligt vi haft. mer sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0