Nationaldagen

Den började tidigt, trodde först att det var Lördag men det var det inte så då kändes det inte lika surt att gå upp svintidigt... kl 06:00. Blodpudding och leverpastejsmacka är bra grejer när man ska ut och cykla med gubbarna.

Pappa hämtade mig (förhoppningsvis sista gången) halv 8 och iväg bar det till Åstorp för björnekullatrampen. Nummerlappade och klara bar det iväg strax efter 8 rakt ut i kylan, det var långärmat underställ med vindtät överdel och knävärmare och hela köret, fy bubblan vad det frös i vinden men vi höll gott mod och jag fick bogsera många fortfarande vintertrötta gubbar mellan depåerna.

En mycket social och trevlig runda,  jag hann prata lite med pappa också som man bara hinner på cykeln om lite almänt filosoferande. 8 mil på 2.37, inga rekord på ansträning eller hastighet men hög mysfaktor och det är väl det som är viktigtast på sånna här bonusdagar.

Efter jag kommit hem bar det av ner på stan för att fika lite med marias polare, lugnt och skönt men jag vet inte om det var cyklingen eller allt tjejprat som gjorde att jag föll i koma i 1½ timme när jag kom hem. Riktigt skönt att få snooza mitt på dagen.

Lite pensionärsvarning men vi gick på bio redan kl 18:00, det blev Prometheus i 3D och det var en fröjd för ögat. Härliga rymdmiljöer med pneumatiska skjutdörrar och massa blinkande lampor och hologramdisplayer, mums! Sen en orgie i HR gieger miljöer(googel it) En story som höll och en enastående prestation av Michael Fassbender som Androiden David, nästan lika läskig som  Bishop från Alien.

nu ska det sovas. Vardag 2 dagar till sen mer ledighet, man blir ju så bortskämd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0