Läget?

- Jo det är bra, hur är det själv?

Om du inte orkar läsa gnäll, sluta läsa nu.

Det var länge sen jag var så här trött. Trött när jag vaknar trött när jag kommer hem trött tills jag ska gå och lägga mig, då är jag pigg och tankarna bara snurrar i huvudet. Jag har inte orkat träna sen 1 maj och då var det inte en träning, bara cruiseing.

På jobbet är jag som ett djur i bur, aldrig ryggen fri någonstanns, en miljon lappar med telefonnummer till folk som vill ha saker som jag inte vet hur jag ska få tag på eller vad jag ska göra med. En kassa full med folk som står och stirrar livet ur en tills det blir deras tur. Tjatiga människor som ständigt ska ha saker som inte finns i butiken eller lämna tillbaka saker som dom inte vet hur det funkar eller är osäkra på passformen. Smakråd eller passformsråd på saker jag inte har en aning om hur det sitter på de, som hjälm till ex. vet man inte skillnaden på en hjälm för 749:- och 1899:- ska man nog hålla sig till en för 749:- har man ingen aning om hur rödtjut ska smaka köper man inte en flaska för 690:- man håller sig till chill out boxen!

Att städigt komma hem som ett lik med svullna fötter och ben och köra missärträningspass efter missäträningspass blir rätt förmycket ibland och då bryter man ihop. Som nu. tack och godnatt.

Även trött på att alltid se till att alla andra får sina grejer och rätt grejer i tid så att de kan cykla när man själv får stå uppe halva natten för att få ihop sitt eget skit och sen inte orka cykla för man prioriterar att få sova istället.

Ja, jag är en gnällspik!

Mitt ljus i tunneln är min nyrenoverade fina lägenhet och kök som älskar, snart klar med körkortet, några få veckor kvar tilldet fanimej är mitt och sen ett nytt jobb som jag landat efter mycket slit och för att jag är så jävla grym på att vara det jag är bäst på, mig själv. Sen är det dags att bli vuxen! ÄNTLIGEN!

nu är klockan 22 och jag orkar inte vara vaken längre, godnatt

Note to self: Låt det aldrig bli såhär igen!




Kommentarer
Postat av: 2komma3

Ny hoj på g? Gött ju! Grattis till nya jobbet!

2012-05-12 @ 00:15:59
Postat av: Magnevik

ibland måste det regna också, annars skulle man inte uppskatta solen! Säg till när du fått körkort så jag vet när ja ska sluta cykla ;P

2012-05-15 @ 19:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0