Madone 7.9

Hurra!
Nu har min nya landsvägscykel kommit. Jag jobbar sakta men säkert på att fylla på mitt cykelförråd igen och vad passar bättre tillsammans med tussilago i dikena än när stora bruna paket levereras till jobbet. I tisdags kom den och idag var den klar för jungfrufärd.
Vi var ett bra gäng som styrde iväg från jobbet kl5, närmare bestämmt 7 pers som alla var glada i hågen och med sprittande ben styrde igenom Halmstad för att få komma ut på de halländska småvägarna. Det blev ren lustcykling med attacker i alla backar och lite lagtempokörning i medvinden på vägen hem och jag tror inte att det var nån som kom hem med fräscha ben, i varje fall inte jag. Det var inte bara jag som premiärade sina nya hojar, Fredrik och Maj-Fred hade även dom nymonterade skönheter.
 
Min hoj är en Trek(såklart) Madone 7 serie ram som bygger på samma aerodynamiska form som Speed Concept cykeln, Kamtail virtual foil. Lätt, oerhört styv och aerodynamisk, precis som jag vill ha det när det gäller landsvägscykel då jag jag inte gillar att kompromissa. Ska man lägga så många träningstimmar på den ska det vara roliga att åka på den också, grus som asfalt, sol som regn. Hjulen är Bontragers X Lite tubless ready aluminium hjul och väger in på strax över 1400g och är antagligen det enda jag snålat in på då jag inte hade råd med Aeolus hjulen. Ruppen är Sram Red, inte mycket att orda om, lätt styvt och precist. Nytt är dock att jag kör med 172.5mm vevar ist för 175 då vi under en mörk stund under ett bikefit seminarium insett att jag har korta lårben och behöver få fram sadeln och bak pedalerna, spännande. Resten av komponenterna är från Bontragers RXXXL serie, kolfiber kolfiber och lite mer kolfiber. mums.
Cykeln är byggd i Treks ProjectOne.com cykelbyggare där man kan göra helt galna och underbara färgkombinationer och jag valde 2 nyanser av svart, carbon smoke och titan... crazy much? not?
 
Den överlevde i vilket fall premiärturen på riktigt grusiga vägar med potthål sylvassa asfaltskanter.
 
längtar tills på söndag, då ska det åkas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0