Dessa intervaller

Det är så jävla kallt och rått just nu, det blåser rakt igenom jackan och kroppen och enda in i skelettet och får en att bara längta tillbaka till varma goa sängen. Man skyndar från värme källa till värmekälla typ som från sängen till duschen och tillbaka igen och att sätta sig i bilen är ingen behaglig upplevelse den första kvarten.
Ikväll gjorde det ont att bara ta i Monarken och klimatet på balkongen var så jävla otrevligt att medan jag bytte pedaler och justerade om sadeln övervägde jag starkt att skita i det. Men jag hoppade upp på det frusna åbäket och drog igång med 10 minuter uppvärming följt av första 4minutaren, det gick fint, 5 kilopond på pendeln och en stadig kadens på 70 ståendes första minuten och sittandes resten, ingen fara där. Andra intervallen var värre, började på samma sätt som den första men efter en minut sittandes började det svida helt sjukt i lungorna och långt bak i ryggraden. Det känndes som att jag inte fick luft och det brännde riktigt elakt i lungorna. Fick slå ner på tempot lite och då mådde lungorna lite bättre. Benen ville köra hårdare men när jag höjde trycket kom den brännande kännslan och andnöden tillbaka. Kass. Resterande 3 intervallen fick blir lite minitabata men spurt på 30 sek sen vila 10 tills pulsen gått ner lite sen på det igen. Kanske inte helt optimalt men jag slutförde de allihop.
 
Fan vad jag längtar efter vår och värme nu för jag orkar verkligen inte frysa längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0