Premi-Air

Helg! woho!
Eller vänta en stund nu, var det inte helg aldeles nyss? jag tyckter det i alla fall, det är så kul och händer så mycket på nya jobbet att dagarna bara springer iväg så även om det är Mars, kallt och blåser så får man passa på att njuta.
Jag gillar att njuta och om man ska göra något ska man tamefan göra det ordentligt. Då och då när andan faller på har vi en riktgit fin köttbutik vi går till och köper vars en enorm köttbit från Amerika. Hängmörad ryggbiff som snabbt dängs ner i en smörad het panna någon enstaka minut på varje sida en in i ugnen 10 minuter på 150 grader tills den är saftigt röd i mitten. Några sparris på sidan och ett glas Amarone från Valpolicella till det sen är det fredagsmys på riktigt, inget jävla chips-mys här inte.
Det var ju dock inte fel att mötas av ett glas De Molen när man kom hem heller. Efter Mikkeller är det mitt favorit bryggeri i europa, fast Mikkeller hyr bara in sig på De Proef medans De Molen kör sitt eget. Synd att Systembolaget inte kan hålla fler av deras öl i standardsortimentet då de håller världsklass och i synnerhet den här Vuur och Vlam(eld och lågor) för ynka 20:- 
Kolla vad jag har lånat åt Maria som vi ska prova i helgen! Det är inte många som kört sitt livs första landsvägsrunda på en så fräsig hoj som en Domane 6.2. Vi får väl se hur det här går, 2+ och 10 m/s kanske är för mycket även för Marias tjocka pannben men skam den som ger sig, det här ska bli skitkul att få vara med om. ha ha ha haaaa.

The Bloody Beetroots har nytt krut i pipan verkar det som, blir nog hårt, rått och härligt som vanligt. Jag väntar med spänning.

godnatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0